"רמת הגולן כרגע שקטה אבל זה לא מובן מאליו"

שר הביטחון הופיע בפני חברי ועדת החוץ וביטחון והעניק סקירה של המצב הביטחוני האזורי. עוד אמר כי "כרגע ישנה ירידה מסוימת בטרור ובהסלמה באיו"ש אבל לא בטוח שזה שכך זה יישאר"

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, הופיע בפני מליאת ועדת החוץ והביטחון לצורך מתן סקירה תקופתית על הגזרות הביטחוניות השונות כמו גם בנושא תקציב הביטחון. "אומנם הקואליציה התפרקה והכנסת התפזרה אבל אויבינו לא מפסיקים להציב בפנינו אתגרים. בין אם זו איראן שממשיכה לקדם את תוכנת גרעין צבאית שלה ובין אם זו איראן שמפעילה נגדנו טרור תוך חימוש אויבינו, כחיזבאללה וארגוני הטרור בעזה", אמר יעלון.

הוא המשיך בסקירה של האיומים האזוריים ואמר כי "המזרח התיכון ממשיך לסבול מחוסר יציבות כרונית, כך למשל לבנון עם חיזבאללה החמוש אך המורתע. בסוריה עם קווים אדומים שהצבנו בפני הגורמים השונים שפועלים שם. רמת הגולן כרגע שקטה אבל זה לא מובן מאליו. גם גבול סיני, שם כפועלים כוחות הביטחון של מצרים נגד ארגוני הג'יהאד הקיצוני. גם אנחנו סבלנו משם מפיגועים ולכן אנחנו ערוכים במקום. 

"רצועת עזה אחרי מבצע 'צוק איתן' אומנם מורתעת אך ממשיכה להתחמש למול המצוקות הקיימות ברצועה, עם למעלה ממאה אלף איש שאיבדו את ביתם. יש ניסיונות לשקם את הרצועה, כולל במעורבות שלנו וגם של גורמי או"ם. כרגע ישנה ירידה מסוימת בטרור ובהסלמה באיו"ש אבל לא בטוח שזה שכך זה יישאר. יש לחץ גדול מאוד מבחוץ בעיקר מצד החמאס לחמם את יהודה ושומרון. אנחנו ממשיכים לפעול שם כדי לסכל תשתיות טרור שמופעלות מעיקר מבחוץ, בין אם מרצועת עזה ובין אם זה מטורקיה. כך גם כנגד פיגועי בודדים שמקבלים החלטה לעשות פיגוע סביב הסתה". 

בסיכום דברי הפתיחה אמר שר הביטחון כי "צה"ל, מערכת הביטחון, שב"כ, לא יצאו לפגרה לנוכח האירועים הפוליטיים. אנחנו ממשיכים לפעול במלא הכוח כדי להבטיח שקט לאזרחי מדינת ישראל". 

יו"ר הוועדה, ח"כ זאב אלקין אמר בפתח הדיון כי "למדינת ישראל אתגרים ביטחוניים רבים המצויים בשלב זה על הפרק. ועדת החוץ והביטחון נמצאת בתהליך מאוד אינטנסיבי לבחינת מבצע 'צוק איתן' אך בשלב הנוכחי, בשל הבחירות המתקרבות, לצערי התהליך יואט. אם לא נספיק לסיים את הדו"ח, חשוב שמי שיגיע אחרינו ישלים אותו בכדי שניתן יהיה להפיק את הלקחים החשובים כל כך מהמבצע". 

עוד אמר יו"ר הוועדה כי "אני שמח שאתמול הספיקה ועדת הכספים לאשר את כל ההעברות התקציב למערכת הביטחון. מקווה שנשלים את תהליך האישור במהרה בוועדה המשותפת לתקציב הביטחון. חשוב לזכור כי מעבר למה שאושר אתמול מערכת הביטחון זקוקה לפחות לעוד מיליארד שקל השנה כדי לחזור למצב שהייתה לפני היציאה למבצע 'צוק איתן'. בנוסף אנחנו מאוד מודאגים מסוגיית התקציב של מערכת הביטחון לשנה הבאה".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית