כנס UVID 2014: משימות צבאיות וביטחון פנים מהאוויר

חברת אירונאוטיקס תציג בכנס הכלים הבלתי מאוישים השלישי את הכלים ממשפחת "אורביטר" המשמשים למשימות צבאיות וביטחון פנים. חברת הבת, RT, תציג את בלוני התצפית שלה בכנס

צילום: אירונאוטיקס

ב-17 בספטמבר יתקיים כנס הכלים הבלתי מאוישים הבינלאומי השלישי, המאורגן על ידי ישראל דיפנס. עשרות חברות מישראל ומחו"ל יציגו בתערוכת ענק התקיימת לצד הכנס את מוצריהם בתחום הבלתי מאוישים.

בין החברות שיציגו בכנס תהיה גם חברת אירונאוטיקס, וחברת הבת שלה RT. אירונאוטיקס משלבת מערכות בלתי מאוישות מסוגים שונים הכוללות ציוד מעקב לצורכי מודיעין מגוונים עם הטכנולוגיות המתקדמות ביותר. החברה מכרה את המל"טים שפיתחה ללקוחות בעשרות מדינות ברחבי העולם. מנכ"ל החברה הוא אל"מ (מיל') עמוס מתן, לשעבר מנכ"ל סולתם. יו"ר הדירקטוריון הוא מפקד חיל האוויר לשעבר, האלוף (מיל') איתן בן אליהו.

בין המוצרים שתציג אירונאוטיקס בכנס ניתן למצוא את המל"טים ממשפחת "אורביטר". מדובר במערכות מיני מל"טים ומל"טים טקטיים קטנים המיועדים לשימוש למשימות צבאיות וביטחון פנים. לכלים יש מנועים חשמליים ותפעול לוגיסטי פשוט. מערכת "אורביטר" נמצאת בשימוש מבצעי ברחבי העולם.

ה"אורביטר 2" היא מערכת מיני מל"ט למשימות ISTAR יבשתיות וימיות. על הכלי ניתן להרכיב מטע”די חוזי יום ולילה - טרמי וסימון לייזר. טווח המשימה של כלי הטיס הבלתי מאויש הוא עד 80 ק”מ ומשך השהייה עד 4 שעות.  הכלי ממריא על ידי משגר פניאומאטי, ונוחת ברשת או באמצעות מצנח וכרית אוויר.

ה"אורביטר 3" היא מערכת מל"ט טקטי קטן רב משימתי למשימות ISTAR יבשתיות וימיות. גם הוא מסוגל לשאת עליו מטע”די חוזי יום ולילה - טרמי וציון לייזר. טווח המשימה שלו הוא עד 100+ ק”מ, ומשך שהייה עד 7 שעות.

חברת RT, כאמור חברת בת של אירונאוטיקס, תציג בכנס את בלוני התצפית האוויריים שלה. היא מפתחת, מייצרת ומפעילה מערכות בלון. מערכות SKYSTAR של חברת RT משמשות את לקוחות החברה ביישומי מודיעין, הגנת גבולות, איתור, חילוץ והצלה ולפתרונות תקשורת מגוונים. בעולם המערכת פועלת בפעילות מבצעית באפגניסטן, תאילנד, מדינות באפריקה, מקסיקו, קולומביה, רוסיה ועוד.

המערכת מסוג Skystar 180 היא מערכת טקטית, ניידת, קלה להפעלה. היא מבצעית תוך 15 דקות מהגעתה לשטח ומסוגלת לעבוד באופן רציף בשטח בגובה של 300 מטר. למערכת יכולות צילום מתקדמות – המערכת נושאת מצלמה מיוצבת דו סנסורית כולל מצלמת IR מקוררת המעניקה תמונה איכותית ביום ובלילה. יש לה יכולת גילוי אדם ביום או בלילה ממרחק של 3 ק"מ. יש לה מספר פתרונות שליטה ותפעול שונים למצלמה כולל שליטה מקומית, חפ"ק מרוחק, העלאת וידאו לרשת האינטרנט וכד'.

מערכת ה-Skystar 100 היא מערכת מיני בלון הנישאת על הגב או על גבי רכב. היא קומפקטית, קלת משקל וניידת וישלה פריסה מהירה בתוך 10 דקות באזור פעילות של כוחות צבאיים לעבודה בגובה של 300 מטר. היא מאפשרת למפקדים וחיילים בשטח איסוף מודיעין מיידי באזורים שאינם גלויים לעין "תצפית מעבר לגבעה" בזמן אמת. המערכת מצוידת במצלמת יום ולילה, מכשירי תקשורת ואמצעים להפצת צילומים בזמן אמת, ויש לה מערכת שליטה ופיקוד קלה להפעלה וידידותית למשתמש.

img
Rare-earth elements between the United States of America and the People's Republic of China
The Eastern seas after Afghanistan: the UK and Australia come to the rescue of the United States in a clumsy way
The failure of the great games in Afghanistan from the 19th century to the present day
Russia, Turkey and United Arab Emirates. The intelligence services organize and investigate