מינוי: ראש להק כח-אדם חדש בח"א

תא"ל דוד ברקי מחליף את תא"ל אילן בוגר, שפורש
מימין לשמאל: תא"ל ברקי, האלוף אשל, תא"ל בוגר (צילום: חיל האוויר)

מינוי בכיר בחיל האוויר: תא"ל אילן בוגר סיים את תפקידו כראש להק כח-האדם (רלכ"א) לאחר שלוש וחצי שנים בתפקיד והעביר את השרביט לידיו של תא"ל דוד ברקי, שעד לאחרונה כיהן כראש להק מסוקים (רלמ"ס).

רלכ"א היוצא, תא"ל אילן בוגר, פושט כעת את המדים הכחולים ומסכם שירות של 29 שנים בחיל. "מזה 47 שנה, למעשה מיום היוולדי ועד היום, חיל-האוויר היה לי לבית ולמשפחה", אמר בהתרגשות תא"ל בוגר, בנו של מפקד חיל האוויר לשעבר, אלוף מיל' הרצל בודינגר. "נולדתי בבסיס תל-נוף, גדלתי בבסיסים רמת דוד, חצרים וחצור, את שנות התיכון ביליתי בפנימייה הצבאית ומאז הגיוס אני לובש מדים כחולים וסרבל טיסה. חיל-האוויר לא רק זיכה אותי בעונג המופלא של הטיסה, אלא העניק לי את הזכות לשרת ולהיות מפקד".

בהעבירו את שרביט הפיקוד לתא"ל ברקי, הוא סיפר על האתגרים שחווה בתפקיד ומצפים גם למחליפו. "בהסתכלות קדימה נכונו למדינת ישראל ולצה"ל אתגרים ביטחוניים רבים", הוא הוסיף. "גם כשנחמש את כוחותינו באמצעים הטכנולוגיים המתקדמים ביותר, נהדק את שורותינו למבנה ארגוני הנכון והמדויק ביותר שניתן, לעולם מה שיכריע הוא עוצמת הרוח שתפעם באנשינו".

תא"ל דוד ברקי סיים לא מכבר את תפקידו כרלמ"ס (ראש להק מסוקים) וכעת עם קבלת הפיקוד על להק כח-האדם, יהיה אחראי על מערך המנהלה וכלל משרתי החיל. "עלינו לעמוד במשימה הגנה על מדינת ישראל", פתח את דבריו תא"ל ברקי. "לא נוכל לעשות זאת רק בעזרת נשק מתקדם כי היתרון היחסי נשחק, התקציבים האדירים אינם בנמצא ולא נוכל לעשות זאת באמצעות גודלו של הצבא. רק בדרך אחת נוכל לשמר את יתרוננו באזור - טיפוח איכותו של האדם. משימתנו לוודא כי בכל מעשה ידנו אנו פועלים לטיפול באיכותו של האדם כקבוצה וכפרט. בראייתי, במעשה זה אנו מחזקים באופן ישיר את עוצמתו של חיל-האוויר הישראלי".

מפקד חיל-האוויר דיבר בנאומו על חשיבות המשאב האנושי והטיפול בו, וחיוניותו עבור כל משימה בחיל. "היקף השינויים וקצבם גדול משידענו, אתגרים מהבית יהיו לא פחות מהחוץ. אתם אמונים על חזית העיסוק המרתק ביותר שלנו - הטיפול באדם. כל אחד ממשרתנו הוא עולם ומלואו שנושא באחריות משמעותית לביטחון המדינה. זו נקודת הפתיחה לעשייתכם, אני מלא בטחון ואמונה בכם. עלו והצליחו".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית