סימולציית הסייבר הראשונה בישראל

אתמול (ב') התקיים בסדנת יובל נאמן באוניברסיטת תל אביב משחק סייבר ראשון מסוגו בישראל שדימה תרחיש תקיפה מתקדם נגד התשתיות הקריטיות של המדינה. "ידענו שמשבר סייבר יגרור בעקבותיו כאוס, אך לא תיארנו לעצמנו את חומרת הבלבול", אמר ד"ר חיים אסא מנהל הסימולציה
via shutterstock.com

מסימולציית מלחמת הסייבר שנערכה בסדנת יובל נאמן שבאוניברסיטת ת"א עולה כי חוסר היכולת לזהות תוקף בסייבר מגדילה את אי הודאות ויוצרת קשיים בתגובה למתקפה.

"התמודדות עם מתקפת סייבר מחייבת, מעבר לטכנולוגיה, גם כלים משפטיים, שכוללים את הדין הבינלאומי, כלים חברתיים, חינוכיים ונורמות אחרות ביחסים בינלאומיים", אומר יו"ר סדנת יובל נאמן, פרופ' איציק בן ישראל.

"ללא הגנה ראויה, יכולת התגובה מוגבלת מאוד ומרחב התמרון של מקבלי ההחלטות צר. ההגנה חייבת לכלול את כל התשתיות האזרחיות, בתי החולים, החשמל, המים, אמצעי התחבורה. כל מה שקשור בדרך כלשהי למחשבים הוא יעד למתקפת סייבר. ניתן לגרום לנזק פיזי דרך פגיעה במחשבים השולטים ומבקרים מערכות חיוניות כמו ייצור חשמל או אספקת מים". פרופסור בן ישראל הוסיף כי רוסיה משחקת תפקיד חשוב מאוד ב – 20 שנה האחרונות בתחום הסייבר.

עוד עולה כי בסייבר ההגנה עדיפה על ההתקפה ומאפשרת את הזמן הנדרש לתגובה מתאימה. קושי נוסף התבטא ביכולת מקבלי ההחלטות לחזות מראש את עוצמת הנזק.

"ידענו שמשבר סייבר יגרור בעקבותיו כאוס, אך לא תיארנו לעצמנו את חומרת הבלבול והמצב. בחרנו בתרחיש קיצון בכדי להעלות את הבעיות כולן ולהיערך לצפוי בהתאם", אמר מנהל הסימולציה, ד"ר חיים אסא.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית