"ה-NSA עקבה אחר מטרות ישראליות"

ה"ניו יורק טיימס": הסוכנות האמריקאית עקבה אחר מל"טים ומערכות טילים ישראליות
מל"ט הרון (צילום: משרד ההגנה האוסטרלי)
העיתון ה"ניו יורק טיימס" מפרסם תחקיר נרחב, המסתמך על מסמכים שסופקו על ידי אדוארד סנואדון, הטוען כי סוכנות הביטחון הלאומי של ארה"ב, ה - NSA ריגלה אחר מה שמכונה בכתבה "מטרות צבאיות ישראליות בעדיפות עליונה".

על פי התחקיר הסוכנות אספה מידע אחר מטרות ישראליות צבאיות כגון מל"טים, מערכות טילים, במיוחד מערכת ה"אנקור שחור" שיוצרה על ידי רפאל. מדובר בטיל מדומה שפותח בישראל שבו עושים שימוש על מנת לדמות טיל בליסטי ולשמש כמטרה לבחינת מערכות הגנה אוויריות כגון מערכת ה"חץ". עוד נכתב בכתבה שאמנם ה - NSA עוקבת אחר מטרות ישראליות אולם היא גם חולקת עימה מידע נרחב. על פי הכתבה, המבוססת כאמור על מסמכים שהדליף סנואדון, הסוכנות חולקת מידע עם יחידת ההאזנות המרכזית של אמ"ן - 8200. שיתוף הפעולה פועל כך שצה"ל מקבל חומרים מה - NSA ובתמורה מעביר לסוכנות חומרי גלם שאסף בעצמו על מטרות אחרות.

פרשת ההאזנות הסתר של ה - NSA עושה גלים ברחבי העולם לאחר שהתברר כי הסוכנות, שלה כ-35 אלף עובדים ותקציבי ענק, מאזינה למיליוני שיחות, בין היתר שיחות של מנהיגים באירופה כגון קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל. עוד נתגלה כי הסוכנות ביצעה האזנות גם במדינות אירופאיות נוספות, למשל ספרד, וכי מדי יום מתגלים פרטים נוספים המסבכים את האמריקאים עם בעלי בריתם ברחבי העולם.

בסוף השבוע, שר החוץ האמריקאי, ג'ון קרי, הודה כי הסוכנות הרחיקה לכת בכל הקשור להאזנות הסתר. "אני מודה שבכמה מהפעולות הללו הרחקנו לכת", אמר קרי. שר החוץ האמריקאי צפוי להגיע לישראל השבוע ולדון בקיום המשא ומתן עם הפלסטינים. מעניין אם גם נושא זה יעלה בשיחות עם בכירי המערכת הביטחונית בישראל.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית