סוללות ליתיום-גופרית

הסוללות החדשות מציגות צפיפות אנרגיה גדולה ב-30 אחוזים מאלו הקיימות היום, אפשרות פריקה ל-100 אחוזים ומחיר שווה או נמוך יותר מהסוללות הקיימות
NOHM battery commercial plans - nextbigfuture.com

 OXIS Energyהיא החברה הראשונה שהצליחה למסחר סוללות ליתיום גופרית (Li- S), כך על פי דיווח באתר gm-volt.com . החברה צפויה להוציא לשוק סוללות מהסוג החדש עם צפיפות אנרגיה גבוהה ב-30 אחוזים מסוללות הליתיום הקיימות כבר בשנה הבאה.

התוכניות הן למכור את הטכנולוגיה ליצרניות נישה של רכבים חשמליים באירופה, לצבא, למערכות אחסון אנרגיה סולארית, ולכמה יצרני רכב גדולים בעולם. הסוללות החדשות לא יצריכו תחזוקה ויהיו מסוגלת לבצע פריקה של 100 אחוזים. במילים אחרות, גם אם תשאירו את הסוללה לאורך זמן ללא טעינה בכלל, היא לא תינזק, יתרון עצום כאשר מדובר על ציוד שיושב במחסנים. זאת, לעומת המגבלה של סוללות הליתיום שמסוגלות להגיע לפריקה של 80 אחוזים ומעל לזה צפוי נזק.

ייצור סוללת Li- S יכול להתבצע במתקני ייצור סוללות קיימים עם שינויים מינימאליים. השוק של סוללותאלו יכול להגיע למעל 100,000 כלי רכב חשמליים בעולם עם עלויות של 65 דולרים/ קילוואט־שעה.

OXIS
חתמה על חוזה בתחילת השנה עם סוללות GP בסינגפור. יש ל-GP כמה מתקנים באסיה, והיא יצרנית הסוללות הגדולה ביותר בסין. היא תהיה היצרנית הראשונה בקנה מידה גדול של סוללות ליתיום גופרית.

"ניתוח מפרט החומרים בתאי ליתיום-גופרית המיוצרים בנפח גדול, מצביע על כך שעלויות החומרים בסך הכל הן דומות לאלו של ליתיום ברזל פוספט (lithium iron phosphate)", אמר ד"ר מארק קריטנדן, מנהל הפיתוח העסקי של OXIS. "עיבוד הייצור הנדרש הוא כ -70 אחוזים מליתיום יון, עם הרבה מהציוד שנשאר דומה, כך שגם עלויות השקעות ההון וגם עלויות העיבוד יהיו נמוכות יותר".

כמו כן, החברה חתמה לאחרונה הסכם עם Panacis, קבלן הגנה קנדי המספק ציוד צבאי לארה"ב ונאט"ו. אם חיילים יכולים לצמצם את המשקל שהם נושאים בחצי מבלי לאבד מכמות האנרגיה, מדובר ביתרון טקטי עצום.

סוללות Li- S מציעות יתרונות אחרים לא פחות חשובים. צפיפות האנרגיה התיאורטית של סוללות Li- S היא למעשה 2,700 ק"ג/וואט־שעהאו פי חמש מליתיום .חברת OXIS לא מתכוונת לוותר על סוללות ליתיום-אוויר ( Li- Air) שהוא הצעד הבא אחרי Li- S , אבל הצפי הוא שסוללות אלו לא יהיו מסחריות עד שנת 2030.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית