ניסוי: ירי טילים לעבר הגדר

בניסוי המוצלח נבדקה עמידותה של הגדר החדשה שנבנית בגבול סוריה. הגדר נותרה איתנה גם מול ירי הטילים וכן ריככה עוצמת הפגיעה גם בחילופי ירי
בפיקוד צפון ביצעו ניסוי ראשון ומוצלח לבחינת עמידות גדר הגבול החדשה ברמת הגולן מול פעילות חבלנית. במסגרת הניסוי נורו לעבר הגדר טילים אך הגדר שמתנשאת לגובה חמישה מטרים ומוקפת גדרות תיל גבוהות ותעלות חפורות נגד אדם, נותרה איתנה.

הגדר החדשה שנבנית בדומה לפרויקט שעון החול בדרום הארץ, אמורה למנוע חדירות של גורמים עוינים מסוריה, ביחוד כיום כשקשה לעקוב אחר הגורמים הפועלים מעבר לגבול. לאחר ניסוי הירי המוצלח, בדקו כוחות צה"ל גם את היכולת לחצות את הגדר ולתפעל כוחות הסיור על הגדר בסיטואציה של מארב. עוד דימו הכוחות סיטואציה של חילופי ירי בין כוחות צה"ל לכוחות אויב. הגדר הצליחה לעמוד מול כל סוג של ירי לעברה ואף ריככה את עוצמת הפגיעה. 

אל"מ אריק חן, מפקד חטיבת הגולן הסביר על מטרתו של הניסוי. "תכלית הניסוי הוא שנבין מה נקודות התורפה ומה הן היתרונות במציאות של גדר שעון החול. חשוב לקחת את הממצאים ולתרגם אותם למשמעויות. בסופו של דבר אותו רכב סיור שנתקל בירי מעבר לגדר יודע איך הוא פועל, ללא סימני שאלה. רוב האירועים ייסגרו ברמת כוח הסיור הראשוני. הכוח לא יחכה לכוחות תגבור וטנקים בשלב הראשון. כמו שניתן היה לראות בתרגיל, כוחות הפלחה"ן גם הציגו את היכולת לחצות את הגדר במידת הצורך. במקרה של תקיפת כוחנו, העוצמה היא הרבה פחות משמעותית בעקבות הצבת הגדר. נזק מטיל שנורה לעבר רכב שנוסע על הגדר יגיע בעוצמה פחותה. במידה של היתקלות, לכוחות אין בעיה להציב את הרכבים כדי שיגנו עליהם ולירות לעבר האויב", הוסיף אל"מ חן.

הכתבה פורסמה לראשונה באתר צה"ל.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית