שוב: עיכוב של הרגע האחרון בהפרטת תעש

נדחה דיון ועדת השרים להפרטה שהיה אמור להיערך ביום ג'

שוב: דחייה בהליך ההפרטה של תעש. דיון ועדת השרים המיוחדת שהייתה אמורה להתכנס ביום ג' כדי לאשר מתווה להפרטה  - נדחה.
 
עדיין לא נקבע מועד חדש לכינוס ועדת השרים, ואולם גורמים ה מקורבים לחברה העריכו כי הסיבה לדחייה היא עיכוב בסגירת תקציב הביטחון לשנת 2014. ראש הממשלה היה אמור לערוך דיון מיוחד על התקציב לפני כשבוע, ואולם הוא עדיין לא נערך. עדיין לא ברור האם הדיון ייקבע מחדש "בתוך כמה ימים", כפי שמצפים בתעש.

קודם לכן: מועצת המנהלים של תעש, בראשות היו"ר של, אלוף (מיל') אודי אדם, אישרה לפני ימים אחדים  את מתווה הפרטת החברה, זאת  לקראת דיון שיתקיים בוועדת שרים להפרטה בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון משה יעלון ושר האוצר יאיר לפיד.

נכון להיום מתקיימים דיונים מקצועיים שמטרתה להביא לוועדת השרים הצעת מחליטים אופרטיבית, שלאחריה תחל תעש ביישום המהלכים להפרטת החברה. לדברי אדם, החלטת הממשלה הצפויה מהווה נדבך חשוב להבראתה של החברה וסוללת את הדרך ליישום שורת מהלכים שיאפשרו  למנף את הידע שנאגר בחברה בשנים האחרונות, כמו גם את האמצעים שפותחו על ידה. 

מתעש נמסר כי המהלכים השונים ישולבו בהיערכות החברה להעתקת רוב מפעליה מהמרכז לרמת בקע במהלך השנים הקרובות - צעד שתואם את מדיניות ממשלת ישראל לחיזוק הפריפריה, הגליל והנגב. יצוין כי התכניות הההעתקה לא כוללות את מפעלי החברה בטירת הכרמל, בנצרת ובקרית שמונה, שצפויים להמשיך לפעול בצפון.

עוד נמסר כי על הקרקעות שיפונו במסגרת תהליך ההעתקה מתכננת המדינה לבנות מספר שכונות למגורים שיכללו אלפי יחידות דיור, זאת כחלק מפיתרון בעיית הדיור במרכז הארץ.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית