מערכת אל הרג משולבת

הרכב שעליו תותקן עמדת הנשק של רפאל, יכול להיות מסוגים שונים, והוא יכוסה בשכבת הגנה על מנת למנוע נזק מאבנים, בקבוקי תבערה או אמצעים אחרים
מערכת אל הרג של רפאל (צילום: רפאל)
רפאל פיתחה עמדת נשק אל-הרג חדשה, המבוססת על עמדות הנשק הרגילות מתוצרתה, שכבר נמצאות בשימוש עשרות צבאות בעולם.

"המטרה בפיתוח המערכת הייתה ליצור יכולת לפעילות מטווח רחוק (STAND OFF) מול מפגינים", אומר ראש הפרויקט ברפאל, מוטי ט. "התבססנו על עמדת הנשק הוותיקה, וביצענו אינטגרציה של מוצרי מדף מבצעיים, על מנת שזמן הפיתוח והמבצע יהיו מינימליים.

"יכולות העמדה הן רחבות, החל ממערכת כריזה ייעודית המאפשרת יצירת קשר עם המפגינים כבר מטווח של קילומטר, ועד יצירת סינוור, רעש מטריד ושיגור גז מדמיע, ירי כדורי גומי או ספוג אם ישנה הסלמה. כל זאת בזמן שהמפעיל ממוגן ונייד, והפעלת האמצעים מדויקת ויעילה".

הרכב שעליו תותקן עמדת הנשק, יכול להיות מסוגים שונים, והוא יכוסה בשכבת הגנה על מנת למנוע נזק מאבנים, בקבוקי תבערה או אמצעים אחרים.

לדברי יזהר ס., מנהל השיווק של מינהלת יבשה ברפאל, מדובר במענה חדש לכל עולם פיזור ההפגנות: "המערכת יוצרת תפיסה מבצעית חדשה של פיזור הפגנה מתוך כלי ממוגן. בעמדות הללו ישנה מערכת ירי שעליה הגשנו פטנט. זה מתלבש על עמדת נשק רגילה ומאפשר דיוק רב, שימוש ביום ובלילה ותצפית של 360 מעלות.

"מדובר במיגון גדול יותר לכוחות הלוחמים ויחד עם זה ניידוּת גבוהה וחיסכון בכוח אדם במקום להשתמש במספר רב של שוטרים", מוסיף ואומר יזהר: ברפאל נמצאים כעת בשלבים מתקדמים של סגירת עסקאות ראשונות למכירת המערכת.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית