גילת מוכרת את ספייסנט

חברת הבת הפועלת היום כחלק מחטיבת השירותים של גילת תמכר לחברת סייג'נט האמריקאית. התמורה הכוללת עבור המכירה היא כ-16 מיליון דולר
ארז ענתבי, מנכ"ל גילת (יח"צ)

חברת גילת רשתות לוויין, הודיעה היום על חתימת הסכם למכירת חברת הבת - ספייסנט (Spacenet Inc.) לחברת סייג'נט (SageNet) מטולסה, אוקלוהומה.

התמורה הכוללת עבור המכירה היא כ-16 מיליון דולר, בכפוף להתאמות והוצאות שונות לאחר סגירת העסקה. העסקה כפופה לאישור רגולטורי ולעמידה בתנאים מקובלים לסגירה, וצפויה להסתיים בתוך השלושה חודשים הקרובים. בגין העסקה צפוי להירשם הפסד הון לגילת של 1 עד 3 מיליון דולר, הכולל תשלומים לבנקאיים, הוצאות משפטיות והוצאות נלוות אחרות לעסקה.

בשנת 2012, הניבו עסקיה של ספייסנט הכנסות של כ-77 מיליון דולר, הפסד תפעולי של כ-2 מיליון דולר, ו-EBITDA של כ-2 מיליון דולר. עם סגירת העסקה, הנהלת גילת תעדכן בהתאם את יעדיה לשנת 2013.

מכירת ספייסנט, הפועלת היום כחלק מחטיבת השירותים של גילת, צפויה לחזק את המיקוד האסטרטגי של גילת, כחברה טכנולוגית לתקשורת לוויינית, המציעה מוצרים ופתרונות מסחריים וביטחוניים חדשניים, לקישוריות לאינטרנט וליישומי תקשורת בתנועה.

כספקית וותיקה של המוצרים והפתרונות של גילת, עם למעלה מ-20 רשתות ותמיכה ביותר מ-100,000 טרמינלים לווייניים ,(VSATs) צפויה ספייסנט להפוך ללקוח גדול של גילת לאחר סגירת העסקה, ולהמשיך להציע שירותים המבוססים על מוצרי גילת, כחלק מהיצע הפתרונות המתרחב של החברה. לקוחות ספייסנט ימשיכו לקבל איכות שירות זהה לזו שלה היו מורגלים.

"מכירת ספייסנט תאפשר לנו למקד טוב יותר את המשאבים והמאמצים הניהוליים שלנו, בעסקי הליבה ובשווקי המטרה האסטרטגיים שלנו", אמר ארז ענתבי, מנכ"ל גילת. "אני מצפה בברכה לכך, שהגוף המשולב של ספייסנט וסייג'נט יהפוך ללקוח חשוב, ומצפה להמשיך לספק להם מוצרים ופתרונות, בתמיכה בבסיס הגדול של הלקוחות הארגוניים שלהם".

עבור ספייסנט, אשר הפכה במהלך השנים האחרונות מחברה המספקת בעיקר שירותי תקשורת לוויינית (VSAT), לחברה המספקת שירותים לניהול רשתות תקשורת, העסקה תסייע לחזק את המיצוב העסקי ואת פוטנציאל הצמיחה של החברה בשוק. מאז 1981, ספייסנט פיתחה, יישמה וניהלה כמה מרשתות התקשורת הגדולות ללקוחות עסקיים, תעשייתיים וממשלתיים בארה"ב, ומנהלת היום שירותי תקשורת במעל ל-160,000 אתרים עבור לקוחות, בכללם חברות מרשימת ה-Fortune 500 וסוכנויות ממשלתיות גדולות.

"מדובר בחיבור בין שתי חברות יוצאות דופן, עם שילוב אידיאלי של כלים, טכנולוגיה וכשרון", אמר דריל וודוורד, נשיא סייג'נט. "שתי החברות נהנות מרקורד מוכח של מובילות וניסיון במתן שירותי רשת, בשילוב עם מחויבויות כלל-ארגוניות לשירות ללקוח. אנו מצפים להמשך העבודה הצמודה עם גילת, בזמן שאנו פועלים ליצירת החברה המובילה בצפון אמריקה, לשירותי ניהול רשתות תקשורת, לאספקה של רשת תקשורת זמינה, מהירה, האמינה ביותר והבטוחה, במחיר הכולל המשתלם ביותר".

"הייתה לנו הזכות להיות חלק מחברת גילת במשך 20 השנים האחרונות", אמר מנכ"ל ספייסנט, גלן כץ. "אנו מצפים בברכה, הן להתחלה החדשה עם סייג'נט והן להמשך היחסים המתמשכים והקרובים עם גילת, המועילים לשני הצדדים. אנו מאמינים שמדובר בהתאמה נהדרת, בעיתוי נכון, אשר יבטיח ערך מוסף לא רק לשתי החברות, אלא חשוב מכך - ללקוחותינו".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית