"סיינה" מציעה תקשורת אופטית

ראיון עם וירג'יני הולבק, בכירה בחברה
וירג'יני הולבק, מנהלת אזור דרום אירופה, מדינות ים תיכון ואפריקה בחברת ciena

חברת ciena התחילה את פעולתה בישראל לפני כשלוש שנים, ומאז היא מציעה ללקוחות ישראלים פתרונות בתחום התקשורת האופטית ברוחבי פס המגיעים עד 800 גיגהבייט. "מדברים עכשיו הרבה על הפחתת עלויות. אנו רוצים שהלקוח יוכל להוציא ערך מהרשת שלנו", אומרת וירג'יני הולבק (Virginie Hollebecque) מנהלת אזור דרום אירופה, מדינות ים תיכון ואפריקה בחברת ciena בראיון לאתר ישראל טק.

"כיום, 25 אחוזים מהלקוחות הם מחוץ למסגרת של ספקי אינטרנט (ISP), מוסדות ממשלתיים, ארגונים גדולים וארגונים ביטחוניים. את שאר השירותים אנחנו מספקים דרך חברות ה-"ISP.

אחת ממטרות בואה של הולבק לארץ היא לנסות ולקדם את השירותים החדשים של החברה. אחד מהם הוא 'רוחב פס לפי דרישה' (bandwidth on demand) המאפשר ללקוח לשלם על רשת WAN לפי שימוש ולא לפי נפח קבוע. טכנולוגיה נוספת היא ארכיטקטורת רשת בשם OPn network, המאפשרת לצור רשתות תקשורת חכמות בינלאומיות ברוחבי פס של מאות גיגות.

הארכיטקטורה מאפשרת ללקוחות לכנס את כלל הפונקציות ושכבות הרשת לביצוע אינטגרציה בשכבת ה-OTN וה-Packet, זאת על ידי שילוב של רשתות אופטיות ו-Packet עם אפשרויות תכנות וממשקים פתוחים. בכך, מאפשרת Ciena צמיחה אקספוננציאלית ברוחב הפס ברשת תוך הורדת עלויות.

אחת הדוגמאות ליישום כזה היא הרשת של חברת AT&T אשר במהלך הצונאמי ביפן בשנת 2011, הצליחה לעשות ניתוב מחדש של התעבורה במדינה באמצעות מנגנונים חכמים ובכך יצרה מצב שהלקוחות כמעט ולא הרגישו את השפעת האסון על הרשתות שלהם.

"ארגונים רוצים היום שירותים מנוהלים", אומרת הולבק. "זו הסיבה שהקמנו לפני כשנתיים יחידה בשיווק שהמטרה שלה היא למפות את הצרכים הייחודים של כל ענף כמו למשל פיננסים, ממשלה, בטחון, וארגונים גדולים. על ידי הבנה של הצרכים הייחודים של כל ענף, אנחנו מסוגלים לספק ללקוח את תשתית התקשורת המיטבית עבורו. אנו במציאות שבה חייבים מומחיות בכל ענף ובכל מגזר.

"המטרה כאשר בוחנים ענף מסוים היא לבחון מה משותף לגופים בענף הזה. ניתן לומר כי המכנה המשותף לכולם הוא רוחב פס ואבטחת מידע. בהמשך גם העלות החשובה.

בין קישוריות, לאחסון ומחשוב

"יש גם קשר חזק בין קישוריות לבין עולם האחסון והמחשוב, ואנחנו עובדים עם חברות בתחומים אלו על מנת ליצור אקו-סיסטמם מלא. כאשר אתה מקים חוות שרתים או מעביר את העסק שלך לענן, אתה צריך תיאום מלא בין הרשת, האחסון והמחשוב. אנו יכולים להבטיח נתוני שיהוי (Latency) תחת הסכם שירות (SLA) וכתוצאה מכך כל שירותי הענן שלך יעבדו טוב יותר".

כחלק מהפילוסופיה הזו, עשו ב- cienaשיתוף פעולה עם EMC  כספק מערכות אחסון על מנת לשלב את יכולות הרשת לפי דרישה של החברה (bandwidth on demand) יחד עם הפתרון שלהם. בתרחיש כזה, אם ללקוח יש אתר ראשי ואתר גיבוי באותה מדינה או מדינות שונות, שתי מערכות האחסון יוכלו לבקש מרשת ה-WAN רק את התעבורה הדרושה להם לצורך העברת הנתונים. זאת, לעומת פתרון בו הלקוח קונה קו תקשורת עם נפח קבוע, גם כאשר במרבית היום הוא משתמש רק בחלק ממנו.

הפתרון של ciena גם מספיק חכם כדי להתמודד עם עומסים רגעיים הנוצרים כתוצאה מהפעילות של מערכות האחסון או תקלות ברשת. עובדה התורמת לאימוץ שלו על ידי לקוחות וחברות ISP. שיתוף פעולה זה בה לטובת שני הצדדים, היות והלקוח יכול להוזיל את עלויות הפתרון מבלי לפגוע בביצועים, וספק התקשורת יכול להכיל על אותו קו תקשורת יותר לקוחות ולהגיע לניצולת מרבית של ה'נכס' שלו.

"ללקוח הישראלי יש שתי חלופות לרכוש פתרון תקשורת", מסביר יניב הגדיש, מנהל הסניף הישראלי של ciena. "הראשונה היא לרכוש מספק תשתית כמו בזק או הוט או חברת ה-ISP את הסיב האופטי, ולרכוש מאתנו את ציוד הקצה האופטי. במודל השני, הוא ייגש לספק התשתית ויבקש שירות מלא, של למשל 1 גיגה-בייט הכולל את התשתית, הציוד והניהול.

"עד היום אחת הדאגות של הלקוח הייתה סביב השאלה איפה למקם את אתרי המחשוב שלו בגלל השיהוי בקו התקשורת. חוות השרתים של הגיבוי הייתה צריכה להיות במרחק קטן יחסית מהאתר הראשי. עם הציוד שלנו, אתה יכול למקם את האתרים במרחק של 200 – 250 ק"מ ואף יותר בלי לשלם על כך בשיהוי. בנוסף להשקעה בקישוריות, אנו משקיעים במאפיינים נוספים כמו הצפנה ברמת האופטיקה. בצורה כזו אנו מספקים אבטחה ואמינות לרשת.

"גם בתחום הכבלים התת ימיים בין מדינות, זכינו ב- 6 מ- 10 עסקאות לשדרג רשתות כאלו עם הציוד שלנו. עם הארכיטקטורה שלנו בשם Opn , לקוח ישראלי יכול לקבל גישה לשירותים גלובליים, כמו אתר DR במדינה אחרת. צריך מומחיות גדולה בתחום ה- Mesh על מנת בתחום זה. אם אתה עובד עם הציוד של ciena, אתה יכול לקבל שירות גישה מקצה לקצה עם רמת שירות מובטחת".

מדוע הגעתם לישראל רק בשנים האחרונות?

"התחלנו עם נוכחות בישראל לפני 3 שנים לאחר רכישת החטיבה של חברת נורטל", אומרת וירג'יני."זו הייתה הזדמנות טובה להיכנס לשוק באמצעות הפעילות שהיתה כאן לנורטל. יש לנו כאן משרד עם צוות מקצועי, כאשר המטרה היא להישאר בישראל לטווח ארוך".

אחד השיקולים של ciena להיכנס לשוק הישראלי קשור בחדשנות. העובדה שפועלות בארץ הרבה חברות בינלאומיות, משפיעה ישירות על הצורך בקישוריות בינלאומית בין המרכזים השונים של אותן חברות בעולם, לבין ישראל. "יותר קל לעבוד כאן בהיבט של מודעות טכנולוגית", אומרת וירג'יני. "אנשים בישראל מאד מחויבים להצלחה של העסק שלהם מחד, ומאידך יש להם יכולות טכנולוגיות גבוהות. זה הופך את הדיאלוג עם החברות הישראליות למאתגר ומעניין.

"בעוד באירופה המערבית, בגלל המצב הכלכלי הקשה חברות נמצאות במצב של תגובה, בישראל החברות במצב של יוזמה. כל הזמן יש כאן צורך בטכנולוגיה. מבחינתו מדובר על הזדמנות מכיוון שהפילוסופיה שלנו שונה מהמתחרים. זה לא מספיק שתהיה לך טכנולוגיה טובה. אם בסופו של דבר היא לא מאפשרת ללקוח להרוויח ממנה כסף, אין לה הצדקה. אנחנו מביאים לשוק הישראלי פתרונות שיעזרו לחברות להתפתח, וזה מתאים לתרבות של יוזמה וחדשנות".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית