400 קציני יבשה חדשים

אתמול נערך טקס סיום קורס קציני יבשה בו לקחו חלק שר הביטחון והרמטכ"ל שאמר בין היתר: "המוכנות שלנו כצבא מתחילה ביחידות שלכם"
אתמול נערך טקס סיום קורס קציני יבשה אחוד מחזור 36 בבית הספר לקצינים שבמצפה רמון. הטקס נערך במעמד שר הביטחון, מר משה (בוגי) יעלון, ראש המטה הכללי, רא"ל בני גנץ, מפקד זרוע היבשה, אלוף גיא צור, מפקד בית הספר לקצינים, אלוף-משנה ערן ניב, משפחות המסיימים, אורחים וחברים.

קורס קציני יבשה הוא קורס אינטנסיבי, מאתגר, מקצועי וערכי, בן שמונה חודשים. לצוערים המסיימים הוענקו דרגות הקצונה סגן-משנה, והם ישתלבו וייאישו את תפקידי הקצונה בכלל היחידות הקרביות של צבא היבשה, בהתאם לחיל ממנו הגיעו – איסוף קרבי, תותחנים, שריון, הנדסה קרבית, חיל רגלים וצנחנים.

את הקורס סיימו בהצלחה כ-400 צוערים, מתוכם כ-25 בנות. שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון שדיבר בכנס אמר: "אנו בוחנים את ההתפתחויות החדשות באיראן נוכח תוצאות הבחירות, אך גם מפוכחים ביחס לשאיפותיו של המשטר האיראני להשגת נשק גרעיני. המשטר בטהראן, שמדבר באופן גלוי על השמדתה של מדינת ישראל, לא ישנה את דרכו ולא יחדל מחתירתו לנשק גרעיני אלא אם כן יבין כי העולם המערבי נחוש למנוע זאת. עד עתה המשטר האיראני אינו חש בכך, ודרושה החרפה משמעותית בלחץ מצד מדינות המערב כדי להוביל אותו אל הדילמה של פצצה או הישרדות. קצינים צעירים, תלמדו שאין די בדרגה כדי להנהיג. תצטרכו להוכיח את עצמכם כקצינים חושבים, מקצועיים ומוסריים. כדי שפקודיכם ילכו אחריכם "באש ובמים" – עליכם לטעת בהם אמון, ללא אמון – אין מנהיגות. אמון בונים במבחנים יומיומיים, מקצועיים וערכיים. אמון בונים בעמל רב, וניתן להרוס בכישלון אחד".

הרמטכ"ל רא"ל בני גנץ שדיבר אף הוא בטקס אמר: "המוכנות שלנו כצבא מתחילה ביחידות שלכם, בכוחות הלוחמים שבחוד החנית. מול האתגרים שבפניהם עומד צה"ל בימים אלה, בין קרובים או רחוקים, ביטחוניים או משאביים, שימור המוכנות והכשירות שלנו כצבא הוא משימת העל. לכל אחד ואחת מכן יש חלק בביצוע המשימה הזאת. אתם עומדים כאן לפנינו, דור העתיד של אזרחי ישראל כולם – גברים ונשים, דתיים וחילוניים, בני דתות שונות, עירוניים לצד בני מושבים וקיבוצים – מאוחדים בדרך ובמטרה. אין עדות מדויקת מזו, מרגשת מזו, לכוח הטמון בחברה הישראלית, לפניו של צה"ל כ'צבא העם', ליכולת שלנו לפעול יחדיו, ויחד לגבור על האתגרים שעומדים בפנינו ולנצח".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית