מערכות בלתי מאוישות חדשות

צפו בוידאו שחשף משהב"ט
המנהל למחקר ופיתוח אמצעי לחימה ותשתיות טכנולוגיות (מפא"ת) במשרד הביטחון משקיע בעשור האחרון מאמצים רבים בפיתוח כלים רובוטיים יבשתיים לצורך הגברת היעילות המבצעית, הרחבת היכולות המבצעיות של כוחות היבשה, והקטנת הסיכון לכוחות החי"ר והיבשה. כעת, חושפים אנשי מפא"ת לראשונה את דור העתיד של כלי הרכב הבלתי מאוישים, שמיועדים לחולל מהפכה בשדה הקרב.

בין היתר בסרטון ניתן לראות את הג'יניוס - כרב"ם שכבר פועל בשירות צה"ל מזה 4 שנים, לאורך הגבול עם רצועת עזה. הג'יניוס הביא לשינוי תפיסתי מהותי בכל הקשור לאבטחת גדרות ביטחון. בשנים הקרובות מערכת הביטחון צפויה להרחיב את השימוש בו.

'שותף נאמן' (מפותח עם חברת ג'יניוס) - אבטיפוס לכלי רכב בלתי מאויש אוטונומי, למשימות תמרון. לעומת הדור הראשון, הג'יניוס, שנוסע על צירים שהוזנו למערכת מראש, השותף הנאמן יודע לנסוע באופן אוטונומי על כל השבילים המצוינים במפה, באמצעות הזנה מראש לכלי הרכב את כל מערכת הצירים באזור מסוים. המפעיל יכול להצביע על נקודה מסוימת במפה, והרכב יגיע אליה באופן עצמאי, תוך כדי התמודדות ועקיפה של מכשולים, שהוא פוגש בדרך. היכולת האוטונומית שפותחה על בסיס הרכב הזה ניתנת ליישום או ניוד לפלטפורמות נוספות. בעתיד ניתן יהיה לשלוח, בראש כל שיירה כלי רכב אוטונומיים, שיישלחו לפני כל כוח עיקרי כדי לפתוח את הציר.

בנוסף, ניתן לראות את הנגמ"ש הבלתי מאויש הראשון בניסוי בשדה ניסויים בישראל: דוגמא ליישום של טכנולוגיות רובוטיות מתקדמות על גבי רק"מ למשימות מבצעיות מורכבות, שדורשות עבירות, וכן כלי רובוטי אוטונומי למשימות הנדסה, שמפותח עם התעשייה האווירית - טרקטורון שפותח להתמודדות עם זירות מטענים. מדובר בכלי מתקדם, שמשלב יכולות תנועה אוטונומיות עם יכולות טיפול אוטונומי במטענים: חשיפת מטענים טמונים באדמה, חפירה והובלתם למקום בטוח.

צפו בסרטונים:

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית