יכולת שיח רב זרועית

ראש אגף התקשוב האלוף עוזי מוסקוביץ: "חילופי אש הלילה בוצעו ע"י מערכות של צה"ל הפועלות על פי תפיסה חדשה של 'רואה - יורה'." האלוף ציין כי האתגר המרכזי שעומד בפני אגף התקשוב הוא לאפשר יכולת שיח רב זרועית ורב חילית ברובד המערכתי והטקטי כאחד בצה"ל
ראש אגף התקשוב בצה"ל, האלוף עוזי מוסקוביץ חשף בכנס התקשוב והסייבר הבינלאומי של ישראל דיפנס כי חילופי אש שהיו בלילה שבין שני לשלישי בוצעו על ידי מערכות של צה"ל הפועלות על פי תפיסה חדשה של ״רואה - יורה״. מדובר בסנסורים שמחוברים לאמצעי אש שניתנים להפעלה בתוך שניות.

מוסקוביץ לא פירט אבל ייתכן כי הוא מתכוון למערכת רב סנסורית מר״ס, שנפרסה על ידי פיקוד הצפון לאורך גבול הצפון באחרונה. האלוף דיבר על כלל אתגרי אגף התקשוב ואמר כי האגף פועל לאפשר יכולת שיח רב זרועית ורב חילית ברובד המערכתי והטקטי כאחד בצה"ל, תוך מתן מענה לכלל המאמצים בשדה הקרב. האתגרים הם הקמה ושימור רשת נתונים דינמית ומאובטחת המבוססת רדיו בתנאי סביבה קרביים ובטופוגרפיה מקשה. כאשר כיוונים נוספים הם קצבים וקישוריות בדרג הטקטי.

לדברי האלוף, האתגר המרכזי בחומש הקרוב הוא בתחום הסייבר, מרחב לחימה בפני עצמו שקיים כבר היום. בהתייחס לפרסומים על אירועים של תקיפות חברות הגז במפרץ בקיץ האחרון אומר האלוף כי מדובר בתקיפות גלויות ומשמעותיות. "צריך להסתכל על הקשר בינן ובין הסנקציות שהוטלו על יצוא הנפט של איראן זמן קצר קודם לכן. זו מערכה עם הקשרים מבצעיים. יש שיתופי פעולה עם ארגונים ממשלתיים כולל בשמרות המהפכה ואחרים ומדובר בצורות ההתאגדות מאוד חדשות ומאוד מטרידות".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית