המכ"מ הטקסטי נכנס לייצור

המכ"מ MHR של ראדא מפותח בתיאום עם צבא ארה"ב, ועשוי לתת מענה גם לצרכים של צה"ל
ראדא נערכת לתחילת ייצור מסחרי של המכ"מ הטקטי החדש שהיא מפתחת. החברה ביצעה בנובמבר 2012 ניסוי מוצלח במכ"מ המכונה (MHR (Multi-mission Hemispheric Radar, המבוסס על טכנולוגיית AESA ומאפשר להשיג הגנה וכיסוי כיפתי מלאים.

הניסוי נערך  לבקשת צבא היבשה של ארצות הברית במתקן רמת בקע של תעש בנגב. במהלך הניסוי בוצעו ירי של מרגמה תלולת מסלול ופגז תלול מסלול. בשני המקרים זיהה המכ"מ את הירי, את היעד המשוער של הפגיעה ואת מקום היציאה. בעקבות הזיהוי המהיר של מקור הירי, ניתן היה בפועל לפגוע במקור במהירות. בניסוי נוסף שנערך במקביל, נורו בו זמנית שתי רקטות, אחת בירי שטוח והשנייה בירי תלול מסלול. המכ"מ "רכש" את שתי המטרות במקביל, והניסוי הוכרז כהצלחה.


המכ"מ הטקטי MHR אמור לסייע לגילוי, עקיבה ואיכון של האיומים הרלוונטיים על הכוח וביניהם גילוי ירי עוין של טילים, RPG, מרגמות וכלי נשק קלים, גילוי כל חדירת גבול, על הקרקע ובאוויר, וכן הגנה אווירית בטווחים טקטיים.


ראדא מנהלת מגעים מתקמים עם צבא ארצות הברית על המשך הפיתוח. במקביל מתקיימים מגעים עם זרוע היבשה של צה"ל המעוניין במכ"מ שיהיה צמוד לכוחות טקסטיים בשטח. המכ"מ שבו מעוניין צה"ל מיועד לגילוי מהיר של ירי מרגמות או נ"ט - כדי להשיב אש מהירה לעבר מקורות הירי ולשתק אותם.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית