יעלון וארדן בקומה ה-14

הושלמו החילופים במשרד הביטחון. יעלון: "מעמידים אותנו למבחנים, ככל שאנחנו מתקדמים בזמן"
טקס חילופים. צילום: משהב"ט

ביום שלישי בערב הושלמו חילופי התפקידים בצמרת משרד הביטחון, כאשר גלעד ארדן נכנס לתפקיד השר להגנת העורף, לאחר שבשעות הבוקר משה יעלון התיישב על כיסא שר היבטחון.

יעלון נשא נאום ראשון כשר ביטחון מכהן ואמר בטקס כי "פיקוד העורף חיזק מאוד למעשה את יכולת העמידה שלנו כחברה. ראינו את זה במבצע 'עמוד ענן', ראינו את זה לפני כן ב'עופרת יצוקה', ואני חושב שכשמעמידים אותנו למבחנים, ככל שאנחנו מתקדמים בזמן, היכולות האלה משתפרות ומחזקות את יכולת העמידה.

"אבי דיכטר ואני עבדנו במקביל, הוא בשירות הביטחון הכללי ואני כרמטכ"ל, כך שיש לנו דרך משותפת ארוכה, וזו הזדמנות מבחינתי להגיד לך אבי תודה, גם על מה שעשית בעבר וגם על מה שעשית בחודשים האחרונים. אמנם זמן קצר, אבל ראיתי אותך מסביב לשולחן ב'עמוד ענן', וגם לפני ואחרי, עם כל היתרונות והיכולות שלך. אתה מביא לידי ביטוי את השיפור בנושא הגנת העורף ועל זה תודה והערכה. אתה עוד תשוב. שיהיה בהצלחה.

"ההיכרות שלי ושל גלעד ארדן היא בארבע השנים האחרונות באותה תנועה פוליטית, וכחברים לאותה ממשלה. אתם תכירו עד כמה גלעד נמרץ. כמו שהוא התנפל על הגנת הסביבה כך הוא יתנפל על הגנת העורף. אני בטוח שעם היכולות והאיכויות האישיות, גלעד, אתה תצעיד את המשרד קדימה. בהצלחה".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית