99.999% מהזמן

לקראת ההכרזה על זוכה במכרז "חמש תשיעיות", במשהב"ט בוחנים את עמידתן של כל אחת מהקבוצות בתנאי הסף

חברות מובילות כגון לוקהיד מרטין, בינת תקשורת, IBM ,CISCO, אלקטרה, שפיר הנדסה ו-EMC הן רק חלק מהחברות שמתמודדות בימים אלה על מכרז "חמש תשיעיות" להקמת חוות השרתים של צה"ל בנגב, חלק מעיר הבהד"ים המתוכננת במקום.

השלב הראשון של המכרז לביצוע הפרויקט נסגר לפני כשלושה חודשים ולדברי גורם במשרד הביטחון "בימים אלה בוחנים גורמי המקצוע במשרד את עמידת כל אחת מהקבוצות בתנאי הסף". לאחר בחינה זאת יודיע משרד הביטחון מי מהקבוצות יעברו לשלב הבא. מדובר בפרויקט חשאי ביותר שאליו יועתקו כמה ממערכי התקשוב והמערכות האלקטרוניות הרגישות ביותר של צה"ל, שיושבים כיום על פי רוב בבסיסים במרכז הארץ.

הפרויקט מכונה "חמש תשיעיות" בשל האמינות והיציבות שידרשו מהמערכות העתידיות לפעול בלא תקלות ב-%99.999 מהזמן. לפני כחודשיים, כפי שפורסם באתר "ישראל דיפנס", הוצף האתר במים במהלך עבודות התשתית שנעשות במקום, לאחר שצוותי החפירה גילו מי תהום בעומק של כמה עשרות מטרים מתחת לאדמה. המערכות הטכנולוגיות אמורות להיות מוצבות עשרות מטרים מתחת לפני האדמה כדי שיהיו מוגנות. הפרויקט שמוערך בלמעלה ממיליארד שקל, כולל גם עבודות תשתית והקמה בהיקף של כ-300 מיליון שקל, שבו זכתה חברת סולל בונה מקבוצת שיכון ובינוי.

השלב השני שכולל את ההתקנה, התפעול והתחזוקה של חוות השרתים ושל מערכות אלקטרוניות נוספות, כאמור, נמצא כרגע עדיין בשלבי המכרז. בין הקבוצות המתמודדות ניתן למצוא את חברת IBM בשיתוף שיכון ובינוי, קבוצה משותפת לחברת שפיר הנדסה, דל האמריקנית ונס מערכות, חברת HP עם אלקטרה כקבלן הקמה וענקית הביטחון האמריקנית לוקהיד מרטין עם בינת תקשורת.

במסגרת מעבר בסיסי צה"ל לנגב, הועבר כבר בסיס התובלה של חיל האוויר מנתב"ג לנבטים. קריית ההדרכה (עיר הבה"דים) צפויה להתאכלס ב-2014. בנוסף יוקמו באזור גם קמפוס טכנולוגי של חיל התקשוב בפארק המדע בבאר שבע וקריית מודיעין חדשה שאליה יועבר בסיס ההדרכה של חיל המודיעין (בה"ד 15) מבסיס גלילות ויחידות מסווגות רבות של החיל. פרויקטים אלה אמורים להסתיים מתישהו בין 2018-2020.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית