השלב הבא בענן

שנת 2012 היא השנה בה הפך הענן לחלק בלתי נפרד מנוף ה-IT. כפי שלמדנו ב-VMworld, יותר ויותר ארגונים מאמצים את הענן ומוצאים דרכים חדשות בהן יוכלו להשתמש בענן לקידום הארגון. בשנת 2013 ניתן יהיה לראות תחומים עיקריים בהם ישלוט הענן, אנו נבחן שלושה תחומים העיקריים שישלטו בהתפתחויות החדשות.

אבטחה

אחד החששות העיקריים של אלה הרוצים לאמץ את הענן ואחת הסיבות העיקריות שתהליך אימוץ הענן מתנהל לאיטו הוא אבטחה. התפיסה הכללית של אבטחת הענן עדין בעייתית בקרב הרוצים לאמצו. עם זאת, כיום, עם העלייה בצורך בשילוב עבודה מרחוק בארגונים, בשילוב מגוון ההתקנים הניידים בהם עושים העובדים שימוש לצרכי עבודה, על ארגונים למצוא פתרון לאבטחת הענן ע"י אבטחה מהבסיס כלפי מעלה כמו גם יישום פרוטוקולים קפדניים לגישה לענן בשיטת ל-BYOD.

רשתות חברתיות ארגוניות

במקביל לשיקולי אבטחה הנלווים לעליה בשימוש בהתקנים ניידים, בא הצורך לשיטת תקשורת מרכזית רשמית פנים ארגונית. חברת Clarion, הזוכה שלנו בתחרות "לחשוב בגדול", מתכננת להשתמש בפתרוןProject Octopus שלVMware  המאפשר גישה מאובטחת מכל מקום ומכל מכשיר לקבצים, כחדר נתונים וירטואלי המשתמשים יוכלו לחלוק ולשתף פעולה בקבצים שלהם עם כל אחד הן הארגון והן מחוץ לארגון. זוהי ללא ספק רק דוגמא אחת למגוון שיטות שיתוף המידע הפנים ארגוניות בענן.

מרכזי מחשוב מבוססי תוכנה (SDDC)

לאלה שכבר החלו את המסע לענן ובוחנים את השלב הבא, מרכזי מחשוב מבוססי תוכנה יהיו השלב המרכזי הבא בתהליך. מרכזים אלה מאפשרים אוטומציה קלה יותר וגמישות במגוון שירותים בעזרת תוכנה חכמה, מונחת מדיניות המעוצבת לתת מענה לצרכים השונים של כל ארגון.

משהו נוסף

זהו רק מבט קצר על הפיתוחים הנהדרים הצפויים לנו השנה, סטיב הרוד, מנהל התשתיות של VMware הציג רשימה מורחבת של תחזיותיו האישיות לחידושים הצפויים לשנה הקרובה. כפי שראינו במסגרת תחרות "לחשוב בגדול", ארגונים קטנים ובינוניים מוכנים לשדרג את פעילות ה-IT שלהם, לדעת סטיב, שנת 2013 תהיה השנה בה יקרה השינוי. בנוסף, פיתוחים בתחום ניהול התוכנה, כמו גם שימושים נרחבים יותר בענן היברידי יעזרו גם הם לשינוי הדרך בה ארגונים משתמשים ומנהלים את תוכנות הענן שלהם. את תחזיותיו הנוספות של סטיב הרוד ניתן לקרוא כאן.

למה עוד ניתן לצפות בשנת 2013? היכנסו שוב בקרוב וקראו על החידושים אותם נחשוף במהלך השנה הקרובה.

הכתבה פורסמה במקור בבלוג של חברת vmware בשם vmwareemeablog

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית