כבר מחדשים את המאגרים?

דיווח: מטען ימי ובו רקטות פאג'ר 5 ייצא בקרוב לדרכו מאיראן לרצועת עזה
פריקת רקטות פאג'ר, לפני המבצע בעזה (צילום: דו"צ)

העיתון הבריטי "הסאנדיי טיימס" מדווח כי לווייני ריגול ישראלים הצליחו לזהות מטען ימי ובו רקטות פאג'ר-5, בנמל בנדר עבאס שבאיראן, לקראת יציאה אפשרית לעבר רצועת עזה. מדובר ברקטות ארוכות טווח, מאותו הסוג שנורו לעבר גוש דן במהלך מבצע "עמוד ענן" ברצועת עזה.

על פי הדיווח, ייתכן שהמטען כולל גם חלקים להרכבת טילים בליסטיים מסוג שיהאב-3, המסוגלים לשאת ראש-קרב במשקל המגיע לאלף קילוגרם, ולפגוע במרכזי אוכלוסיה וביעדים ספציפיים בדיוק רב. על פי גורמים ששוחחו עם כתב העיתון, ייתכן שהנשק יגיע לרצועה, במסלול בו משתמשת איראן להעביר נשק לרצועה בדרך כלל – דרך הים האדום, סודן ומצרים. על פי הדיווח, המטען הוכן בשבוע שעבר, בזמן שישראל וחמאס סיכמו ביניהם על הפסקת האש בין הצדדים.

עם זאת, הבהיר גורם ביטחוני כי ללא קשר להפסקת האש הנוכחית "אנו נתקוף ונשמיד כל מטען ובו אמצעי לחימה שמיועדים לרצועת עזה, ברגע שנבחין בו". מקורות מודיעין ישראליים שצוטטו בדיווח מאמינים כי מרגע שיעזוב את המים הטריטוריאליים של איראן, המטען ילווה בספינות מלחמה איראניות. לכשיגיע המטען לסיני, נטען בכתבה, רקטות הפאג'ר יפורקו לארבעה או חמישה חלקים, קטנים מספיק כדי שניתן יהיה להבריח אותם בסיני, ואז יוברחו לעזה דרך מנהרות הברחה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית