מידול תחנת כוח גרעינית

פלטפורמת 3DEXPERIENCE בשילוב עם שירותים טכנולוגיים ומומחיות ייצרו עולמות וירטואליים חדשניים, לתכנון, בנייה, תפעול ותחזוקה של תחנות כוח גרעיניות בטוחות יותר
(shutterstock.com)

דאסו סיסטמס חתמה על הסכם עם Philosophia, יזמית טכנולוגיית מידע חדשנית מדרום קוריאה. במסגרת ההסכם תשתמש Philosophia בפלטפורמת 3DEXPERIENCE של החברה לפיתוח עולמות מדעיים וירטואליים מתקדמים, עבור דיגיטציה וסימולציה של תחנות כוח גרעיניות. סימולציה מתקדמת כזאת תכלול מולטי-פיזיקה רב ממדית, תופעות בגדלים מרובים, בנייה והדרכה.

כחלק מההסכם, Philosophia ודאסו סיסטמס יפתחו במשותף פתרונות ונהלים עבור דיגיטציה של נכסים קיימים, חוויות 3D עבור סימולציית מולטי-פיזיקה (multiphysics) של תהליכי תפעול גרעיני מורכבים, וייצרו תוכנית לימוד מקיפה המיועדת לסטודנטים בתעשיית האנרגיה הגרעינית. תוכניות לימוד אלה, ברמה אוניברסיטאית, ילמדו סטודנטים איך להשתמש בידע התאורטי שלהם בתחומים שונים של יצירת אנרגיה גרעינית דרך עולמות וירטואליים המשלבים כלי הנדסה מעשיים, כמו יישומי 3D של דאסו סיסטמס לתכנון, סימולציה, אנליזות ותכנות.

פלטפורמת 3DEXPERIENCE של דאסו סיסטמס גם תאפשר דיגיטציה של תהליכים ומתקנים גרעיניים בעולם האמיתי לתוך העולם הווירטואלי, עבור פיתוח טוב יותר של תהליכי סימולציה, הדרכה ותחזוקה. Philosophia משתמשת בכלי מידול, תכנון, בנייה ויישומי משחקים שונים של דאסו סיסטמס בפרויקטים גדולים בקוריאה מזה זמן רב. עם חתימת הסכם זה תעבור Philosophia לפלטפורמת 3DEXPERIENCE ותמנף את חוויות פתרונות התעשייה שלה בתחומי אנרגיה, תהליכים ו-Utilities. כך, יתאפשר לחברה הדרום-קוריאנית להתמקד בתרחישים אותם רוצים לקוחותיה למדל, ובפיתוחים חדשים שיאפשרו Rendering ריאליסטי יותר, כולל גישות הסתברותיות אשר יובילו להערכה טובה יותר של התפתחות מפעלים גרעיניים לאורך שנים.

"דאסו סיסטמס מאמינה בעוצמה של העולם הווירטואלי לשיפור העולם האמיתי. שילוב הידע העמוק של Philosophia על טכנולוגיית מערכות גרעיניות שלה עם פלטפורמת 3DEXPERIENCE שלנו, ייצור ערך ללא תחרות עבור לקוחותינו המשותפים", אמרה מוניקה מנגיני, סגנית נשיא בכירה לתעשייה ושיווק בדאסו סיסטמס. "מטרתנו המשותפת עם Philosophia היא לאפשר ללקוחות ליצור התייחסות דיגיטלית של הנכס הפיזי שלהם כפלטפורמה וכמכשיר עבור חוויות 3D עם ערך גבוה יותר. כך, כל בעלי העניין יוכלו לגשת למידע דרוש בתוך ההקשר, להבין ולהריץ תסריטי What-if בסביבה וירטואלית לא מזיקה. בהתחשב בחוסר האמון הנוכחי סביב בטיחות, במיוחד בכל הנוגע לתחנות כוח גרעיניות, גישה חדשנית כזאת תספק ערך עסקי משמעותי, ותפעל פוזיטיבית לשינוי בתפיסה של תחנות כוח גרעיניות".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית