מגשרים על הפערים

מפעל סלבין של תעש יפתח יחד עם חברה אמריקאית גשר נייד לטנקים עבור כוחות השריון של צבא ארה"ב
טנק גישור מדגם ישן יותר (ארכיון: מאיר אזולאי)

השג מרשים לתעשייה הצבאית (תעש): החברה נבחרה לפתח יחד עם החברה האמריקנית DRS גשר נייד שמאפשר לטנקים לעבור על מכשולים . DRS היא חברת בת של החברה האיטלקית "פינמכניקה" והיא זכתה בחוזה לפיתוח הגשר עבור כוחות השריון של צבא ארה"ב.

DRS בחרה במפעל סלבין של תעש כשותף לפיתוח הגשר שיהיה בין המתקדמים בסוגו בעולם. בחירתה של התעשייה הצבאית על ידי החברה האמריקנית היא, לדברי מקורות במשרד הביטחון, הוכחה להכרה שהידע של החברה הישראלית בפיתוח מערכות יבשתיות הוא מהטובים בעולם.

מפעל סלבין פיתח בעבר אמצעים "הנגשה" לכלי רכב שונים בתנאי קרב. הגשר יורכב על טנק שיגיע למכשול שם הוא יציב אותו תוך זמן קצר כדי לאפשר לטנקים אחרים לנוע קדימה. בשלב זה מיוצרים כמה גשרים להדגמה אבל צבא ארה"ב מתכנן רכישת 400-500 גשרים כאלה בשנים הקרובות. מחירו של כל אחד הוא כמיליון דולר.

אורכו של הגשר כ-20 מטר והוא מסוגל לשאת טנקים כבדים כמו האברמס של צבא ארה"ב ואחרים. פיתוח גשר מתקדם כזה פותח לדברי המקורות במשרד הביטחון פתח למכירות נוספות לבעלות בריתה של ארה"ב בעולם. "חברת DRS חתמה על הסכם שיתוף הפעולה עם תעש היות והיא זיהתה שלחברה הישראלית יש את הידע הטוב ביותר בתחום. זו מחמאה גדולה לחברה הישראלית", אמרו שם. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית