מוטורולה סולושנס תקים מערכת Safe City בתל אביב

על פי תנאי המכרז החברה תקים מערכת מבוססת טכנולוגיית שליטה ובקרה על בסיס מצלמות, לחצני מצוקה וציוד קצה של אנשי שטח.
(תמונה: shutterstock)

עיריית תל אביב יפו בחרה בחברת מוטורולה סולושנס ישראל במכרז שהתקיים בחודשים האחרונים להקמת מערכת Safe City בעיר. על פי תנאי המכרז החברה תקים מערכת Safe City מבוססת טכנולוגיית שליטה ובקרה על בסיס מצלמות, לחצני מצוקה וציוד קצה של אנשי שטח.

פרויקט Safe City מבוסס על מערכת מתוחכמת לשליטה ובקרה (שו"ב) שפותחה על ידי מוטורולה ויושמה כבר בערים נוספות בארץ וביניהן כרמיאל, רמלה ואור יהודה וכן במספר ערים בחו"ל. המערכת מספקת מענה כולל לניהול העיר הן בעתות שגרה (כגון התקהלות חשודה, אירוע אלימות בפועל, פריצה לגן ילדים) והן בעתות חירום (כגון נפילת טיל, מלחמה, רעידת אדמה). בשלב ראשון של הפרויקט העירייה נערכת להצבת מצלמות בנווה שאנן, שכונת התקווה, שפירא ויפו על בסיס מצלמות וידאו שישדרו צילומים חיים למרכז הבקרה. זאת, בנוסף לרישות המצלמות שכבר קיימות ברחבי העיר לרבות מצלמות הרמזורים. השידור החי יאפשר לאנשי מרכז הבקרה ואנשי השטח להגיב במהירות לכל התרחשות חריגה בעיר. במסגרת זו יוכלו גם התושבים לדווח על מפגעים בנקודות שונות בעיר באמצעות האינטרנט או הסמארטפון שלהם.

"מוטורולה גאה לספק לתושבי תל אביב פתרון שישדרג משמעותית את יכולת המענה של העירייה לבעיות השגרה והחירום בעיר. לאור הניסיון שצברנו עם מערכת ה-Safe City, אנו מאמינים כי הפרויקט יסייע בהגברת תחושת הביטחון בעיר תוך ייעול שירותי העירייה השונים לרווחת התושבים", אומר שמעון דיק, נשיא מוטורולה סולושנס ישראל.

בנוסף, מתוך המידע שייאסף יוכלו מקבלי ההחלטות בעירייה לקבל דוחות סטטיסטיים על הנעשה בעיר, דבר שיקל עליהם במציאת פתרונות מועדפים לפעילות השוטפת בתחומי גינון, חופים, מים ועוד. פרויקט Safe City שיוקם בתל אביב מבוסס על מספר רכיבים. מערכת MOTOCLOC (ר"ת Motorola City Live Online Control) – מערכת שליטה ובקרה המספקת התרעות אוטומטיות על אירועים חריגים, על בסיס ניתוח צילומי ווידיאו וחוקים שהוגדרו מראש. לדוגמה: תנועה בשעות מסוימות במקומות שהוגדרו כרגישים תזוהה כאירוע חריג ששולח התרעה אוטומטית לקציני הביטחון שישלחו מיידית סיור למקום (וזאת ללא צורך בזיהוי האירוע בעין). 

תוכנת RTVI - Real Time Video Intelligence – תוכנה בעלת ממשק ידידותי להזרמת וידאו חי מהשטח המסוגלת להזרים וידאו ממספר מוקדים בו זמנית למכשירי קצה ולמרכז הבקרה ומערכת (Motobridge) – מערכת גישור למערכי תקשורת שונים: סלולר, טלפון נייח ומכשירי קשר דיגיטליים ואנלוגיים, המאפשרת במצבי חירום לכל הכוחות לתקשר אחד עם השני ללא קשר לסוג המכשיר.

"הפרויקט מבוסס על התפישה של מוטורולה כי מצלמות לבדן אינן מספיקות ואינן המטרה, אלא הן אמצעי שמהווה חלק מהמעגל השלם של המענה בחירום. מערכת כזו יכולה אף לשמש כגורם מרתיע במניעת מקרי אלימות. לדוגמא, במידה וצעירים המבלים במועדון מסוים יודעים כי בסמוך אליו מותקנת מצלמה שיכולה לתעד אותם בשעת המעשה, יחשבו פעמיים לפני שינקטו באלימות. מצד שני, אם תועד מקרה אלימות שהתרחש, קל הרבה יותר לתפוס את המעורבים בדבר", מסביר  אל"מ (מיל.) אפרים מושקטו, מנהל תחום ביטחון הציבור(Homeland Security) במוטורולה סולושנס ישראל.  

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית