בולגריה: שבעה הרוגים בפיצוץ באוטובוס של תיירים ישראלים

על פי הדיווחים בבולגריה למעלה מ-20 פצועים הועברו לטיפול בבתי החולים באזור. רה"מ מאשים: איראן אחראית לפיגוע. שר הביטחון: נעשה הכל כדי להגיע אל מבצעי הפיגוע ושולחיהם

צילום: AP

ישראלים על הכוונת: לפחות שבעה הרוגים ומספר גדול יותר של נפגעים בפיצוץ באוטובוס שעמד להסיע תיירים ישראלים משדה התעופה שבבורגס שבבולגריה.

מדובר באוטובוס שהגיע לאסוף נוסעים ישראלים שנחתו בשדה התעופה בטרמינל "סרפובו". משרד החוץ מקיים ישיבה מיוחדת בעקבות האירוע בחדר המצב. שר הביטחון וראש הממשלה מקיימים התייעצויות בנוגע למצב. שדה התעופה בברגוס נסגר בשל הפיגוע.

על פי המשטרה המקומית למעלה מ-20 פצועים הועברו לטיפול בבתי החולים באזור. האזור נחסם ולמקום הוזעקו צוותי חירום. מגן דוד אדום החל להתארגן להוציא לבולגריה מטוס פרטי על מנת לסייע בטיפול בנפגעים.

גורמי הביטחון מעריכים כי מדובר היה במטען חבלה שבדרך כלשהיא הצילחו להעלות על גבי האוטבוס, ייתכן ומדובר במטען שהוטמן במזוודה שהושארה בתא המטען של כלי הרכב. האוטובוס אמור היה לפזר את התיירים הישראלים בין בתי המלון באזור. בכירי מערכת הביטחון של בולגריה הגיעו לאזור האירוע.

רונן סולומון מוסר כי מדובר היה בתיירים ישראלים שהגיעו לשדה התעופה בטיסה של חברת שכר בולגרית בשם AIR VIN שעובדת רבות עם חברות תיירות בישראל.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לפיגוע ואמר כי "כל הסימנים מובילים לאיראן. רק בחודשים האחרונים ראינו את הניסיונות של איראן לפגוע בישראלים בתאילנד, הודו, גיאורגיה קניה, קפריסין ועוד. הטרור האיראני הרצחני ממשיך לפגוע באנשים חפים מפשע. זוהי מתקפת טרור אירנית שמתפשטת בעולם כולו. ישראל תגיב בעוצמה לטרור האירני". כמו כן, שלח נתניהו תנחומים למשפחות הנפגעים ואיחולי החלמה לפצועים.

שר הביטחון, אהוד ברק אמר כי "מערכת הביטחון תפעל בכל כוחה כדי להגיע אל מבצעי הפיגוע הזה ואל שולחיהם. אנחנו מזה זמן רב עוקבים אחרי כוונות של ארגוני הטרור, חיזבאללה, החמאס, גורמים איראנים, לבצע טרור ברחבי העולם. אנחנו במאבק ארוך איתם, אשר יש בו הרבה הצלחות ויש בו גם ימים קשים. היום זה יום קשה.

"בעיני יש חשיבות עליונה לכך שאנחנו לא נאבד את כושר העמידה מחד, ולא את היכולת להבין שצריך לחיות מאידך, לאחר לימוד הלקחים במקביל להקשבה לאזהרות. חשוב שישראלים ימשיכו לטייל בעולם, ימשיכו להסתובב בארץ וימשיכו לחיות חיים נורמליים חרף כל הכאב".

img
Rare-earth elements between the United States of America and the People's Republic of China
The Eastern seas after Afghanistan: the UK and Australia come to the rescue of the United States in a clumsy way
The failure of the great games in Afghanistan from the 19th century to the present day
Russia, Turkey and United Arab Emirates. The intelligence services organize and investigate