טקסס אינסטרומנטס הכריזה על מודד גז לסוללות ליתיום

שבב ניהול ההספקים bq34z100 הוא מד הגז הראשון בתעשייה שתומך בטווח רחב של הרכבים כימיים, יוני ליתיום וליתיום ברזל זרחתי במארזים של 2 עד 16 תאים
Texas Instruments bq34z100

חברת טקסס אינסטרומנטס (TI) הכריזה על המשפחה הראשונה של מעגלי מדידה בגז לניהול סוללות בריבוי הרכבים כימיים ובריבוי תאים עם הטכנולוגיה הקניינית של טקסס אינסטרומנטס למדידת הקיבול Impedance TrackTM.

שבב ניהול ההספקים bq34z100 הוא מד הגז הראשון בתעשייה שתומך בטווח רחב של הרכבים כימיים, יוני ליתיום וליתיום ברזל זרחתי במארזים של 2 עד 16 תאים. הוא מאריך את זמן הפעולה של הסוללה ביישומים כדוגמת מכשירים רפואיים, כלי עבודה, אופניים חשמליים וספקי כוח אל-פסק (UPS). טקסס אינסטרומנטס מתכננת גם לצאת לשוק עם מודדים חדשים במהלך שנה זו שיתמכו בהרכבים כימיים של עופרת – חומצה, ניקל – קדמיום וניקל – מטאל – היידריד.

לתכנוני סוללות ליתיום ברבוי תאים, המיועדים כיום לשמש בציוד תעשייתי ורפואי נייד יש צורך בדרך מדויקת יותר למדידה של קיבולת הסוללה שנותרה. מד הסוללות bq34z100 משפר את טכנולוגיית Impedance Track, אשר משתמשת במדידות מתח הטעינה ובמאפייני הסוללה ובתכונותיה על מנת לקבוע את מצב "הבריאות" של הסוללה ולשמור על מדידת קיבולת בדיוק של עד 94% לאורך כל חיי הסוללה. המעגל פועל גם באופן עצמאי, בתצורות טוריות של סוללות ויכול להפחית את צריכת ההספק בעזרת מעגל חיצוני להמרת מתח.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית