רשתות התקשורת בעתיד יהיו וירטואליות

בראיון מיוחד לישראל דיפנס טק מסביר גלן סיילר מחברת Wind River איך יראה עולם הטלקו בעתיד
Glenn Seiler, Vice President for Software Defined Networks at Wind River Systems

את גלן סיילר (Glenn Seiler) מחברת Wind River פגשתי כאשר הוא הגיע לארץ לכבוד כנס שערכה החברה לפני כחודש ב'וילה' בגני התערוכה שבתל אביב. סיילר המכהן כסגן נשיא בחברה האמון על פיתוח טכנולוגיות חדשות לעולם ספקי ציוד תקשורת וחברות המייצרות התקנים בעולם הטלקום הסביר לי מדוע אחד התחומים שכדאי לשים אליהם בעתיד הוא ה-'רשת וירטואלית' (Virtual Network). במילים אחרות, סיילר הסביר מדוע בעתיד קופסאות ברזל כמו הנתבים, המתגים ומכונות ה-SSL יעברו המרה לרכיבי תוכנה.

"אני ממוקד מאד בטכנולוגיות שנקראות אצלנו בוינד ריבר 'פתרונות רשת מתקדמים'. אלו טכנולוגיות הכוללות היבטים של אבטחת מידע ברשתות, ענן או מה שאני קורא לו 'וירטואליזציה של הרשת'. זה תחום שספקי שרות (חברות טלקו בעיקר) מתחילים לחשוב עליו. זה מודל חדש של רשתות שיאפשר להם להתרחב וזה התחום העיקרי בו אני עוסק בימים אלו". "ברשת יש את ההיבט הפיזי ואת היבט הבקרה והשליטה. ההיבט הפיזי הוא היכולת להפיץ את הרשת על פני הרבה אזורים גיאוגרפים ועם הטכנולוגיה החדשה, מה שמלהיב זה היכולות להפוך את האלמנטים של הרשת לוירטואלים. זו האפשרות ליישם במהירות שירותים חדשים ולהרחיב שירותים קיימים. למשל, אם יש לך פיירוול ורכיבי הצפנה, אתה יכול לפרוס אותם במהירות באמצעות תוכנה במקום להשתמש בהתקנים פיזיים שצריך לחבר פיזית בכל מקום", מסביר סיילר.

"אנחנו מדברים על נתב וירטואלי או פיירוול וירטואלי, כאשר הכל מבוסס תוכנה והכל רץ על שרתים סטדנרטיים. אחד ההיבטים המעניינים הוא שיצרני ההתקנים כמו סיסקו או אלקטל לא רודפים אחרי הטכנולוגיה הזו כי הם רוצים למכור את המערכות הפיזיות שלהם. לעומתם, ספקי השירות רוצים להמיר את השירותים שלהם לסביבות וירטואליות בתצורת ענן".

הראיון המלא עם גלן סיילר יפורסם במגזין מספר 3 של ישראל דיפנס טק


הרשמו לכנס מערכות משובצות מחשב במגזר העסקי והביטחוני

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית