דיווח: נחשף מתקן סודי באיראן

לידי סוכנות הידיעות AP הגיע מסמך ובו שרטוט הדמיה של מתקן בפרצ'ין, בו, על פי החשד, איראן עורכת ניסויים במטרה לפתח נשק גרעיני
השרטוט שנחשף (צילום: AP)

מעצמות המערב צפויות להיפגש לסבב שיחות נוסף עם איראן בהמשך החודש ולדון בעתיד תכנית הגרעין של הרפובליקה האיסלאמית. סוכנות הידיעות AP חושפת שרטוט הדמיה לכאורה של המתקן הצבאי פרצ'ין שבאיראן, המעלה ספקות לגבי רצינות איראן לדון בהקפאת תכנית הגרעין שלה.

על פי החשיפה, המתקן בפרצ'ין משמש את איראן לקידום תכנית הגרעין. על פי הדיווח ב-AP המסמך ובו השרטוט הגיע מתוך הבסיס עצמו. על פי הדיווח בשרטוט נראה מבנה המשמש לפיתוח נשק גרעיני. יש לציין כי כבר בנובמבר האחרון, בדו"ח חמור שפרסמה הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) היא טענה כי איראן ככל הנראה מקדמת פיתוח נשק גרעיני בשטחה.

כאמור, על פי סוכנות הידיעות AP, בתמונת ההדמיה נראה מיכל שדרוש לשם ביצוע ניסויים, שעל פי חשד של פקחי האו"ם, מטרתם היא לפתח נשק גרעיני. AP מסרה כי החומרים הועברו אליה על ידי גורם רשמי במדינה שעוקבת אחר תכנית הגרעין של איראן. בנוסף, אותו גורם רשמי אמר ל-AP כי השרטוט מעיד שהמבנה קיים למרות סירובה של איראן להודות בכך.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית