המרוץ הבליסטי מתחמם

שבוע אחרי הודו, פקיסטן שיגרה טיל בליסטי בעל יכולת לשאת רש"ק גרעיני
טיל "אגני", דגם מתקדם שלו שוגר בהודו בשבוע שעבר

מרוץ הטילים באסיה נמשך: אחרי שהודו הודיעה בשבוע שעבר על שיגור טיל בליסטי ומתקדם, ביצעה פקיסטן אתמול שיגור נסיון של טיל בליסטי שלטעתנה מסוגל לשאת ראש קרבי גרעיני.

הטיל, מדגם שאהין-1A, הוא טיל בליסטי לטווח בינוני המסוגל לפגוע בהרבה יעדים ברחבי הודו. הטיל שוגר לאזור האוקיינוס ​​ההודי. אחרי שלוש מלחמות בקנה מידה מלא, שוררת בין הודו לפקיסטן מתיחות מתמדת.

רק בשבוע שעבר הודו ביצעה ניסוי מוצלח של טיל בליסטי ארוך טווח מדגם "אגני 5". ההודים פיתחו את הטיל שיהיה בעל טווח של כ-5000 ק"מ במשך יותר מעשור וביצעו בעבר שיגורים של דגמים בעלי טווח קטן יותר.

הודו אומרת כי היא מפתחת את הטיל ארוך הטווח כאמצעי למניעת כל איום נגדה. הודו משדרגת בשנים האחרונות את כוחה הצבאי בין היתר על ידי רכישות מסיביות של מרכען נשק מתוצרת ישראל. לפי הערכה מעודכנת עד שנת 2015 תבצע הודו רכש צבאי בשווי של יותר מ-100 מיליארד דולר. מדובר על רכש של כל סוגי המערכות הצבאיות.

שיגור הטיל ארוך הטווח מביא את פרויקט הטילים הבליסטיים של הודו לנקודת שיא חדשה. נראה כי ההודים ימשיכו לפתח את היכולת הזו שנראית להם כנדבך חשוב באסטרטגיה הביטחונית שלהם.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית