האיראנים שוב זורים חול בעיני המערב

האיראנים שוב זורים חול בעיני המערב

אחרי שנסגרה הדלת פנה בכיר המשלחת האיראנית לשיחות הגרעין אל חברי המשלחת האחרים ואמר "כמה שהם מטומטמים". לא הייתי אתמול באיסטנבול בחדר בו התקיימו השיחות עם נציגי שש המעצמות, אבל אני יכול לנחש ברמה גבוהה של דיוק שזה מה שקרה.

איראן הצליחה בפעם המי יודע כמה לזרות חול בעיניהם של הנציגים הבכירים שהתרשמו מנועם ההליכות של הנציגים האיראניים. דבריה של קתרין אשטון, הממונה על יחסי החוץ באיחוד האירופי על כך שהשיחות היו "קונסטרוקטיביות" מוכיחות כמה באירופה וגם בארה"ב לא מבינים מול מי הם ניצבים.

האיראנים לא יוותרו בגלל שיחות על תכנית הגרעין הצבאית שלם. בטח לא בגלל שיחות עם מעצמה ומדינות אירופאיות רופסות שלא יודעות בדיוק מה הן רוצות. יש לי הרגשה שנציגי שש המעצמות רוצים כל כך בהישג כלשהו שהם מוכנים לקנות כל אמירה חסרת כל חשיבות של האיראנים. אלה מצידם יודעים שיש להם עסק עם פתאים ולכן הם זורקים בכל פעם לחלל חדר הדיונים אמירות שיכולות להישמע לאזניים של חסרי הבנה בחומר, כאמירות של הסכמה ורצון טוב אמיתי.

אז נקבע סיבוב שיחות נוסף ובינתיים הצנטריפוגות במתקני הגרעין התת קרקעיים של איראן מוסיפות להסתובב ללא הפרעה. הן תסתובבנה עוד הרבה חודשים ושנים כי אף אחד באמת לא יעצור אותן בדיבורים. מדינה כמו איראן לא עוצרים בשיחות, כמו שאת הטבח בסוריה לא עוצרים בשיחות.

אבל בעולמנו יש עדיין אנשים בעמדות בכירות שחושבים ששיחות עובדות עם מדינות כמו איראן וסוריה. הם לא מסוגלים להבין שעם מדינות רק מכה בראש באמצעות נבוט גדול תעזור.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית