לקראת שיגור

בקוריאה הצפונית מושלמות ההכנות לשיגור "משגר לוויינים" שמעורר דאגה בעולם
המשגר האיראני

בקוריאה הצפונית מושלמות ההכנות לשיגור מה שמכונה שם "משגר לוויינים" השיגור מעורר סקרנות ודאגה בחלקים גדולים של העולם ובעיקר במדינות כמו יפן וארה"ב.

מומחים מערביים ניתחו אתמול את ההכנות על סמך צילומים של ההכנות בקוריאה הצפונית וניסו לברר אם מדובר אמנם במשגר לוויינים או בטיל בליסטי ארוך טווח.

כפי שכבר פורסם בישראל דיפנס, משגר הלוויינים של קוריאה הצפונית איננו בעל מאפיינים קלאסיים של טיל אסטרטגי בין יבשתי (ICBM). מסקנה זו מבוססת על העובדות הבאות שמתבררות מצפייה בצילומים מאתר השיגור - מערך השיגור אשר מבוסס על מגדל קבוע ומסורבל ושיגור שמלווה בהכנות גלויות וממושכות. זה סותר כל הערכה שמדובר בטיל בליסטי בין יבשתי.

גם היכולת של המשגר להכניס לוויין במשקל של 100 ק"ג בלבד למסלול, מוכיחים לדעת המומחים כי לא מדובר בטיל בליסטי ארוך טווח. טיל כזה אמור להיות מסוגל לשאת ראש חודר במשקל של כ-700 ק"ג.

אבל המומחים מוסיפים כי הניסיון שצוברת קוראיה הצפונית בבניית משגרים גדולים כאלה יסייע לה ללא ספק לפתח טיל בליסטי בין יבשתי.

בניגוד לשיגורים דומים בעבר קוריאה הצפונית החליטה הפעם לבצע את כל ההכנות בצורה גלויה ואף להזמין נציגים של אמצעי תקשורת מערביים.

עובדה נוספת – קוריאה הצפונית בחרה הפעם להימנע מהעימות עם שכנתה יפן ולא לשגר מעליה טילים או משגרי לוויינים, כפי שעשתה בעבר. השיקול הטכני הרשמי להזריק לוויין למסלול קוטבי היה, כנראה משני למדי.

יפן איימה ליירט את הטיל אם יחלוף מעל שטחה, אבל המומחים קובעים כי זה איום סרק וליפן אין יכולת כזו.

בעבר פורסמו ידיעות רבות על שיתוף פעולה בין קוריאה הצפונית ואיראן בפיתוח טילים. האם השיגור הזה מוכיח שיש קווי דמיון בין המאמץ בקוריאה הצפונית ובאיראן?

המומחים טוענים כי קווי הדמיון הם מעטים ביותר. הם אומרים שמגדל השיגור של קוריאה הצפונית שונה מאוד מזה בו עושה איראן שימוש. האיראנים עושים שימוש במשגר נייד אשר נצמד למגדל השיגור עצמו.

המשגר של קוריאה הצפונית, אומרים המומחים, גדול בהרבה מזה של איראן. יש לו שלושה שלבים בהשוואה לשניים ב"סאפיר" וב"סימורג" האיראני.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית