איראן עושה מאיתנו צחוק

איראן עושה מאיתנו צחוק

מנהיגי איראן עושים צחוק מכל מנהיגי העולם האחרים. הדרך בה איראן מרוויחה זמן מול כל האיומים של פעולה צבאית נגד מתקני הגרעין שלה, מעוררת התפעלות.

אתמול שוב עשו האיראנים שימוש בטקטיקה כאשר דחו את הדרישה הבסיסית לקראת סבב שיחות מתוכנן נוסף המי יודע כמה. הם אלופים או שהעולם מטומטם. אז ככה. מבלי לעשות מחקר מדעי מעמיק, אני קובע שהעולם מטומטם. אם יש איזה שהוא מנהיג רציני שבכלל מעלה בדעתו שסבב שיחות נוסף בטורקיה, בבגדד או בקטמנדו יעצור את הריצה האיראנית לעבר הפצצה, הוא ממש אידיוט.

לאיראנים יש תכנית גרעין צבאית. הם משתמשים בכל טריק בספר שהם כתבו כדי להרוויח זמן עד שיהיה מאוחר מדי.

הם עוד מעט שם בגלל הטמטום הבינלאומי שגורם לכך שיבואו יוזמות נוספות לשיחות עם טהרן. עד כמה טיפשים יכולים מנהיגים להיות. וזה רק חלק מהתמונה. גם הסנקציות לא יעצרו את איראן.

מדינות טוטליטריות כמו איראן, שבהן משמרות הצניעות פועלים לצד משטרת התנועה, לא מתקפלות מול סנקציות. כל עוד למנהיגים יש מספיק אוכל טוב הסנקציות לא יעבדו. אכפת להם מהעם כמו שאיכפת לנו ממצב השלג בהרי אורל.

סבב השיחות הזה לא יתקיים כנראה. אבל אני מוכן להתערב שבעוד כמה שבועות יגיע פוליטיקאי תורן נוסף ויציע מתכונת אחרת לסבב נוסף. זה עובד נהדר. ממנים נציגים, הם נוסעים בעולם להכין את השיחות שלא תתקיימנה וכולם נהנים. מלונות פאר ולימוזינות יש גם בטהרן.

אז אולי מספיק עם הטמטום הזה! איפה מומחי ארגוני הביון של המעצמות, שיסבירו למנהיגים שאין עם מי לדבר ושהגרעין האיראני הוא עובדה אלא אם מישהו מהם יתעשת.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית