מסייעים לאסד לשרוד

ראש אמ"ן אמר כי איראן וחיזבאללה מספקות לסוריה ידע, נשק ואמצעים אחרים כדי לשמר את שלטונו של הנשיא אסד. לטענתו לאחרנונה אף התגלה כי השתיים העמיקו את מעורבותן באופן פעיל בנעשה בדמשק
ראש אמ"ן כוכבי (צילום: אתר צה"ל)

"איראן ותנועת חיזבאללה מעמיקות את מאמציהן לסייע למשטר אסד לשרוד ומספקות לו ידע, נשק ואמצעים אחרים, ולאחרונה, אף באמצעות מעורבות פעילה", כך אמר אמש ראש אגף המודיעין, האלוף אביב כוכבי, בטקס סיום קורס קציני מודיעין.

במהלך הטקס, שנערך במעמד ראש אמ"ן, קצין מודיעין ראשי, תא"ל אריאל קארו, ובהשתתפות משפחות הבוגרים, חברים ואנשי חיל המודיעין, כוכבי הוסיף ואמר כי "המשימה המוטלת על כולנו הופכת מורכבת מיום ליום. המציאות משתנה במהירות גדולה, והופכת לרב-מימדית. במצב זה נודע מקום מכריע לכושר ניתוח משוכלל, למחשבה עמוקה, לנקודת מבט מקורית ולחדשנות. את כל אלו נדרוש מכם".

כוכבי התייחס למציאות המשתנה במזרח התיכון ולאירועים המתרחשים במהירות בקרב המשטרים השכנים ואמר "המזרח התיכון, המקום בו ממילא קצב ההתחמשות הוא הגדול בעולם, משנה את פניו ואופיו ללא הכר".

הוא ציין כי "ייתכן שרוחות השינוי נושאות הזדמנות ובשורה, אך בטווח הקצר והבינוני גוברים הסיכונים. למודי ניסיון יהיה עלינו להתכונן להתגברות האיומים".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית