מחזור קורס-טיס חדש בחצרים

פחות משבוע לאחר סיום קורס-טיס, יצא הבוקר לדרך קורס חדש, קורס 169. בין פרחי הטיס הטריים: מדריכת סימולטור, לוחם שייטת וחובל. מפקד חיל-האוויר הגיע לברך את הטירונים
האלוף נחושתן והמתגייסים הטריים (צילום: אתר ביטאון חיל האוויר)

למשך כמה ימים נראה בית הספר לטיסה ריק מן הרגיל, עם חסרונם של בוגרי קורס 163. את מקומם ימלאו כעת חניכי קורס 169, שיזדקקו למרחב גדול יותר: אתמול נכנסו אל בית הספר לטיסה כ-300 חניכים, הגיוס הגדול ביותר בשנים האחרונות.

"קורס-טיס הוא האתגר הגדול ביותר בצה"ל", פתח מפקד חיל-האוויר, האלוף עידו נחושתן את דבריו בפני המתגייסים ומשפחותיהם. "הקורס הוא מאמץ משפחתי. הילדים צריכים את התמיכה מהמשפחה, ולא רק את האוכל מהבית. הכל מתחיל היום מכם. תסתכלו ימינה ושמאלה - בעוד שלוש שנים חלקכם יעמדו על רחבת המסדרים ויקבלו כנפיים, ויחלו את השירות כאנשי צוות-אוויר".

ביום חמישי האחרון צעדו חמש נשים על רחבת המסדרים, אך לחיל-האוויר זה לא מספיק, וכעת הוא מבצע מהלכים שונים להגדלת סיכוייהן של נשים לסיים את הקורס. עד היום, בתום כנס ההסברה הנערך לבנות שנמצאו מתאימות לקורס, נבחרו כ-500 מהן שעברו לשלב המיונים הבא. החל ממחזורי המיון האחרונים הוגדל המספר ל-650. "בזמנו הייתי מאלו שקבעו את ההחלטה שבכל קורס-טיס לפחות כעשרה אחוז מהמסיימים יהיו בנות", הכריז תא"ל (מיל') דן גנות, ראש להק כוח אדם לשעבר, שהגיע ללוות את בנו הצעיר, ניר, בצעדיו הראשונים בצה"ל. "זה לא פשוט להיות בחורה הצולחת את הקורס, אבל הן עושות את הטוב ביותר".

בין 24 הבנות המתגייסות נמנית אופיר הרפז, שתעשה טירונות בפעם השניה שלה, לאחר שהחלה את דרכה כמדריכת סימולטור של מסוקים בבסיס פלמחים. כמו כן, תוכלו למצוא את הילה פרל, כבר דור שלישי בחיל, שאביה שירת כראש ענף הגנה קרקעית בחיל וסבה שירת בעבר כראש מחלקת פרט.

יחד עם הילה מתגייסים עוד 16 חניכים שהם דור ממשיך לאנשי צוות-אוויר. "ישנתי טוב הלילה", מעיד רז פרינץ, שבא מוכן כבר מהבית: לא רק שאביו ואחיו הם אנשי צוות-אוויר, אלא שהוא עצמו כבר מגיל 16 מפקד על טייסת 191, "אבירי השחקים", הטייסת האווירובטית הוירטואלית שטסה בשמי המרחב הגדול של רשת האינטרנט. "עכשיו זה המבחן האמיתי עבורי", הוא מחייך.

גם רותם, שהגיע לחצרים בסוף השבוע שעבר לחגוג את סיום הקורס של אחותו, סגן נגה, יחזור היום לחצרים - הפעם על מדים. לקראת סוף פברואר יצטרפו הישר אל השלב המכין גם מפקד צוות בקורס חובלים בדרגת סרן, ולוחם שסיים מסלול בשייטת ובחר לעבור מהים אל האוויר.

"לאור המציאות המורכבת במזרח התיכון מדינת ישראל חייבת צבא חזק שישמור עליה", סיכם האלוף נחושתן. "זהו צורך לאומי בסביבה שאין בה רחמים. אנחנו זקוקים לעוד טייסים ונווטים במערך הקרב והתובלה השומרים לא רק על השמיים אלא גם על הארץ". 

במקביך הועלה לדרגת אל"מ, סא"ל שאול, עד כה מפקד מגמת קרב בבית הספר לטיסה. אל"מ שאול מונה למפקדו החדש של בית הספר. הוא יחליף את תא"ל תומר, שיתמנה בחודש הבא למפקד בסיס תל-נוף.

***

הכתבה הופיעה במלואה לראשונה באתר ביטאון חיל האוויר

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית