מצוקת כוח אדם במשטרה

מפכ"ל המשטרה הגיע לוועדת החוו"ב כדי לשכנע את חבריה להאריך את נוהל שירות החיילים במשטרת ישראל
מפכ"ל המשטרה, יונחן דנינו (צילום: משטרת ישראל)

שבועיים לאחר שוועדת החוץ והביטחון קבעה שחיילים לא ישרתו יותר במשטרת ישראל, על אף מצוקת כוח האדם שלה, עד שמשרד האוצר והמשרד לביטחון פנים לא יציגו תוכנית חלופית, התייצב מפכ"ל המשטרה, יוחנן דנינו, בוועדה במטרה לשכנע את חברי הוועדה לשנות את החלטתם.

דנינו אמר בדיון כי מדובר במצב שנוצר בעקבות החוסר בתקנים במצבת כוח האדם של המשטרה. לטענתו מאז 1994 לא גדל מספר התקנים בשוטרים בישראל. "גם המשטרה הייתה מעדיפה להחליף את החיילים בשוטרים רגילים שהם הרבה יותר מקצועיים וזמן השירות שלהם ארוך יותר", הוסיף המפכ"ל.

יו"ר הוועדה, ח"כ שאול מופז, אמר כי "חייבים למצוא פיתרון למצוקת כוח האדם במשטרה אבל הדבר אפשרי רק דרך הערוץ של משרד האוצר שיקצה למשטרה תקנים נוספים". לכך ענה המפכ"ל כי "מאחר ואני ראלי אני לא רואה אפשרות שהאוצר יגדיל את מספר התקנים במשטרה ב-2000 תקנים נוספים. מבחינתי אני קונה בשני ידיים כל פתרון חלופי לשירות חיילים במשטרה".

סגן ראש אגף תקציבים במשרד האוצר, מאיר בין טען כי "האוצר אישר תוספת של 1000 תקנים למשטרה בשנים 2012-2011. אנחנו מזהים שבמשך שנים הצבא נהג להעביר למשטרה כוח אדם שאינו איכותי במיוחד ולכן במידה ויוחלט להחזיר את אותם חיילים לצבא, ספק אם צה"ל ידע כיצד לנצל אותם באופן יעיל יותר".

נציג הצבא בדיון, ראש חטיבת תכנון כוח אדם, תא"ל אמיר רוגובסקי, הטען כי מדובר באמרה שחבל שנאמרה. "אסור לשכוח שלצה"ל במצב הנתון חסרים חיילים ולכן חשוב ונכון מבחינתנו שחיילים ישרתו קודם כל בצה"ל גם בהיבט הערכי. ההערה לפיה צה"ל שולח למשטרה רק חיילים באיכות נמוכה. זו הערה פוגעת ולא נכונה".

בסיום הישיבה נקבע כי ייקבע דיון נוסף בסוגייה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית