רמטכ"ל צבא ארה"ב מזהיר: מקדמים אפשרות של תקיפה באיראן

הגנרל פטריק דמפסי אמר בראיון לרשת CNN כי "האופציות שאנחנו מפתחים מתגבשות לנקודה שבהן יהיה ניתן להוציאן אל הפועל, במקרה הצורך"
הכור הגרעיני בבושהר (ארכיון: AP)

ראש המטות המשולבים של צבא ארצות הברית, הגנרל מרטין דמפסי, מגלה כי נעשות הכנות לאפשרות התקיפה באיראן ומזהיר את השלטון בטהרן כי "הערכה מוטעית של הכוונות האמריקניות ומשחק מסוכן, תוביל לאסון".

בראיון לרשת הטלוויזיה האמריקנית CNN הוסיף דמפסי כי "אני מרוצה מכך שהאופציות שאנחנו מפתחים מתגבשות לנקודה שבהן יהיה ניתן להוציאן אל הפועל, במקרה הצורך", דמפסי גם התייחס לנפילת המל"ט האמריקני החמקן מדגם RQ-170 שנפל לידי האיראנים לפני מספר שבועות. "אם אתם תוהים 'האם אנחנו אוספים מודיעין נגד איראן בכל מיני דרכים?' התשובה היא כמובן. זה יהיה חסר אחריות מצדנו לא לנסות להבין מה עושה אומה שהכריזה על עצמה כאויבת של ארה"ב", הסביר מפקד הצבא האמריקני.

הוא התייחס גם לטענות כי ישראל לא תעדכן את ארה"ב, אם תחליט לתקוף באיראן ואמר "אנחנו מנסים לבנות ביטחון בקרב הישראלים שאנו מבינים את הדאגות שלהם ומשתפים איתם פעולה בטיפול בנושא".

דבריו של דמפסי מצטרפים להצהרות שהשמיע שר ההגנה האמריקני, לאון פאנטה. לטענתו האיראנים ייצרו פצצה גרעינית בתוך פחות משנה. "וושינגטון לא תרשה אפשרות של איראן גרעיני. על אף כל המאמצים שנעשו כנראה שלא נצליח למנוע את הגרעין האיראני, ובמידה ויהיה לנו מודיעין ודאי - ננקוט כל צעד שיידרש כדי לעצור זאת".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית