ארה"ב: הצעת חוק בנושא אחריות הטיפול באבוקות ימיות

מטרת הצעת החוק לקבוע תוכנית, לפיה יצרנים ומשווקים יקבלו אחריות על אבוקות ימיות (Marine Flares)

ארה"ב: הצעת חוק בנושא אחריות הטיפול באבוקות ימיות

Photo by Elijah Mears on Unsplash

אתר האינטרנט The Log – California's Boating & Fishing News פרסם לאחרונה, שהסנאטורית Catherine Blakespear ממדינת קליפורניה הגישה ב-12 בפברואר את הצעת חוק 1066 של הסנאט. 

מטרת הצעת החוק לקבוע תוכנית, לפיה יצרנים ומשווקים יקבלו אחריות על אבוקות ימיות (Marine Flares), המוגדרות כהתקנים פירוטכניים והמשמשות כאותות מצוקה חזותיים בכלי שייט.

על פי הצעת החוק היצרנים יהיו אחראים לפיתוח "תוכנית לניהול סוף החיים" של האבוקות הימיות, שתאושר על ידי המחלקה לבקרת חומרים רעילים (Department of Toxic Substances Control DTSC). 

התוכנית תכלול אספקת ציוד הכרחי למתקני פסולת מסוכנת ביתית קיימים (Household Hazardous Waste – HHW) לקליטת אבוקות ימיות לאורך כל השנה, וכן אירועי איסוף שנתיים ותקופתיים באזורים  שיש בהם שימוש גבוה כגון מרינות. 

הצעת החוק עולה בקנה אחד עם גישת המדיניות של אחריות יצרן מורחבת (Extended Producer Responsibility - EPR), המחייבת יצרנים לממן ולהפעיל את מערכת החזרת האבוקות. עלות ההפעלת התכנית יכולה להיספג לחלוטין על ידי היצרן, או שהיא יכולה להתגלגל לצרכן דרך מחיר המוצר. 

במקום שהעלות של טיפול בפסולת אבוקות ימיות תוטל על כל משלמי המסים כפי שהיא כיום, היצרנים יכולים לבחור להעביר את כל או חלק מעלויות האיסוף דרך מחיר המוצר. 

בתוך תשעה חודשים ממועד כניסת התקנה לתוקף, על ארגון אחריות היצרן (Producer Responsibility Organization - PRO) להגיש תוכנית ל-DTSC, לרבות מנגנוני מימון. על DTSC יהיה לאשר, לאשר חלקית או לדחות את התוכנית תוך 90 יום מהגשתה. 

לאחר מכן יהיה על ארגון אחריות היצרן ליישם את התוכנית תוך 90 יום נוספים, תוך הבטחת חלוקה שוויונית של עלויות בין היצרנים על בסיס היקפי המכירות. 

על ארגון אחריות היצרן יחולו חובת דיווח שנתית ל-DTSC ולציבור, ניהול רישומים ומעבר ביקורות. כל דיווח ל-DTSC יהיה חייב להימסר בכפוף לעונש בגין עדות שקר. 

היצרנים, באמצעות ה-PRO, יהיו חייבים לשלם תשלום מנהלי שנתי כדי לכסות את עלויות DTSC, עם קנסות על הפרות. ההכנסות מחיובים ועונשים אלה יממנו את אותה קרן של התכנית לניהול סוף החיים של אבוקות ימיות עבור עלויות היישום והאכיפה של DTSC. 

הצעת החוק אושרה כבר על ידי ועדת המשפט של הסנאט ועל ידי ועדת ההקצבות של הסנאט. אם יהיו תיקונים מהותיים בבית השני, היא תצטרך לחזור לסנאט להצבעה.

קישור לרשימת כל המאמרים שלי כאן

המידע שבהם הסתמך על פרסומים, שהופיעו בקבוצות ה-LinkedIn, שאני מנהל Explosives / Blasting (Energetic Materials) OSH, ו- Fireworks and Pyrotechnics OSH.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית