תגבור צבא ארה״ב לטובת ישראל מאז אוקטובר - צפוי להגיע לעלות של כ-2.2 מיליארדי דולרים 

הסכום אינו כולל את החימוש שנצרך לטובת יירוט מל״טים וטילים של החות׳ים באזור מפרץ עדן  

Photo By:Army Spc. David Campos-Contreras

הפנטגון צריך שהקונגרס יאשר 10 מיליארד דולר כדי להחליף נשק שנשלח לאוקראינה. בנוסף, הפנטגון טרם קיבל את הכספים שהשקיע בתגבור כוחות במזרח התיכון לאחר מתקפת חמאס נגד ישראל באוקטובר האחרון. תגבור זה נועד למנוע מלחמה גדולה יותר עם איראן או חיזבאללה. 

ההערות מגיעות לאחר שהפנטגון חשף ביום שני האחרון את בקשת התקציב שלו לשנת הכספים 2025, אם כי המחוקקים עדיין לא העבירו הצעת חוק הקצאה לשנת הכספים 2024. דיווח של פוליטיקו

הפנטגון פועל תחת צעד עצירה, הנקרא החלטה מתמשכת, שמקפיא את ההוצאות ברמות של השנה שעברה ומונע מגורמים רשמיים להתחיל תוכניות חדשות. (תקציב המשכי). 

אוקראינה, ישראל ואירופה

גורמים רשמיים בארה"ב דואגים מכך שנגמר הנשק הקריטי באוקראינה, כולל תחמושת והגנה אווירית, מכיוון שהמחוקקים מתעכבים עם חבילת הסיוע. אבל יש גם דאגות לגבי מחסור בנשק אמריקאי אם לא יצליחו לחדש את המלאי של הצבא האמריקאי. 

10 מיליארד הדולר מכסים רק את העלות להחלפת אמצעי לחימה וכלי נשק אחרים שארה"ב כבר שלחה לאוקראינה. זה לא כולל את הגדלת הכוחות האמריקניים לאירופה מאז שרוסיה פלשה לאוקראינה כדי לעזור להגן על בעלות ברית במזרח אירופה, כמו גם לאמן את האוקראינים, שזו הוצאה שהצבא משלם, אמר גורם רשמי לפוליטיקו.

בנוסף לכסף שהוצא על הסכסוך באוקראינה, משרד ההגנה עדיין ממתין למזומן כדי לשלם עבור תגבור הצבא האמריקני במזרח התיכון מאז התקפות הטרור של חמאס ב-7 באוקטובר נגד ישראל, שהגיעו לרמה של 1.6 מיליארד דולר עד סוף ינואר. 

משרד ההגנה מעריך שהעלות תעלה ל-2.2 מיליארד דולר אם התגבור ימשך שנה שלמה. הכסף אינו כולל את התחמושת הדרושה להפלת מל"טים וטילים המכוונים לעבר ספינות חיל הים וספינות משא בים האדום.

אוקראינה: בעיה דחופה

גורמים רשמיים רואים באוקראינה את הבעיה הדחופה יותר. ארה״ב לא הצליחה לשלוח לקייב נשק נוסף מאז דצמבר, מאז אזלו ההקצבות למילוי המלאי. 

למשרד ההגנה יש עדיין סמכות של 4.4 מיליארד דולר לשלוח סיוע לאוקראינה, אך שר ההגנה לויד אוסטין "לא שש" לנצל את הקרן ללא כסף להחלפת הנשק בארה"ב.

משרד ההגנה אינו מסוגל להעביר כסף באופן חוקי מחשבונות אחרים כדי לחדש את כלי הנשק שהוא שולח לאוקראינה. 

כאפשרות נוספת, גורמי משרד ההגנה דנו בשימוש בחיסכון של 200 מיליון דולר בעקבות משא ומתן שהצבא ניהל בחוזים קודמים לנשק לאוקראינה, כדי לשלוח סיוע נוסף.

עם זאת, זו אינה חלופה לתוספת של 66 מיליארד דולר. בלומברג דיווח לראשונה על אפשרות זו.

"אנחנו עדיין, בתוכנית הגדולה של הדברים, די קרובים לשבירה", אמר הגורם. הוא דחק במחוקקים להעביר את התקציב ואמר כי אי ביצועה יעלה לאוקראינה ביוקר.

"האוקראינים דלים בתחמושת. הם נלחמים ומתים היום. אם לא נוכל לעזור להם, אין עוד בסיס תעשייתי על הפלנטה שיכול באמת לתפוס את מקומנו".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית