דיווח: גרמניה ומצרים לקראת חתימה על אצווה חדשה של צוללות תקיפה

על פי פרסום של אתר tacticalreport, המכשול העיקרי, העברת טכנולוגיה למצרים, נפתר 

https://www.thyssenkrupp-marinesystems.com/en/newsroom/press-releases/press-detail-page/thyssenkrupp-marine-systems-hands-over-third-submarine-to-egyptian-navy-85211

פרסום של אתר tacticalreport, חושף כי גרמניה ומצרים קרובות לחתימה על אצווה חדשה של צוללות תקיפה. מדובר במאמצים שעושה הצי המצרי להגדיל את צי הצוללות שלו. דיווחנו לפני חודש כי מגעים התקיימו גם עם הספרדים

״מדיווחים מקהיר עולה כי מספנת  ThyssenKrupp Marine Systems הגרמנית, השלימה את שלב ההערכה של דרישות של הצי המצרי בנוגע להעברת טכנולוגיה (TOT) והסכם הרישוי עבור הזמנת ההמשך של צוללת HDW Class 209/1400mod״, על פי הפרסום. 

״על פי אותם דיווחים, יש התקדמות משמעותית בין הצדדים להגיע להסכמה בנוגע להיקף הרישיון המבוקש על ידי מצרים. בנוסף, הם קרובים להגיע להסכמה על פרוטוקולי סודיות כדי להבטיח הגנה על הטכנולוגיות הקנייניות המוצעות.

״מקורות המקורבים למצב אומרים כי הצי המצרי קרוב לסיים את המשא ומתן ארוך השנים לרכישת אצווה חדשה של צוללות תקיפה מסוג HDW Class 209. בתחילה, TKMS הציע דגם אחר עם יכולות פחותות, אשר נדחה על ידי המצרים. בסופו של דבר, TKMS הסכימה לעמוד בדרישות המצריות.״

האתר מוסיף כי על פי אותם מקורות, יש מחלוקת גדולה במסגרת העסקה בהקשר היקף העברת הטכנולוגיה (TOT), שכן רכיבים מסוימים בתוך הצוללת מחייבים אישור ממדינות אחרות. ההבנה הנוכחית בין TKMS למצרים מצביעה על כך שהיקף ה-TOT יהיה רחב משמעותית בהשוואה לצוללות Scorpene שהוצעו על ידי צרפת למצרים.

״בעוד שהמשא ומתן עם הצרפתים עדיין נמשך, הוא מתקדם בקצב איטי יותר, מה שמוביל כמה קצינים בכירים בצי המצרי לשער שהעיכוב הזה עשוי להיות טקטיקה מכוונת מהצד הצרפתי. המשא ומתן על צוללות Scorpene, במיוחד בנוגע ל-TOT, לא היה פשוט עם המצרים״, על פי הדיווח. 

״המשא ומתן היווה "כאב ראש" עבור ההנהגה המצרית, וגרם לקושי ניכר. קהיר מוצאת את עצמה במצב עדין שכן פרישה מהמשא ומתן עלולה להשפיע לרעה על היחסים האסטרטגיים עם פריז.״

על פי הפרסום, הסכם ה-TOT המוצע על ידי TKMS נתפס בצורה חיובית יותר על ידי הצי המצרי והמשרד המצרי לייצור צבאי (MoMP) בהשוואה לעסקת Scorpene. 

לסיכום, הפרסום קובע כי קיימת אפשרות ש-TKMS תבטיח עסקה עם הצי המצרי לפני הצרפתים והאיטלקים כאחד. ״העסקה קרובה ועשויה להסתיים עד הרבעון השלישי של 2024.״, מסכמים בפרסום. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית