בואינג מעוניינת לרכוש את חברת Spirit AeroSystems
בעבר ייצרה בואינג בעצמה את גופי המטוסים עד שנת 2005 ואז החליטה על מיקור חוץ של החלק המרכזי של המטוסים
דן ארקין
| 05/03/2024
חברת בואינג אישרה שהיא מעוניינת לרכוש את חברת Spirit AeroSystems המייצרת את הגוף, החלק המרכזי של מטוסי B737 של בואינג, "כדי להתגבר על קשיי החברה".
אולם אנליסטים פיננסיים מזהירים שעסקת רכש כזו עלולה להביא על בואינג צרות נוספות. בואינג הודיעה שיש דיונים ראשוניים עם ספיריט "כדי להחזיר את ספיריט לחיק בואינג".
ספיריט בוויצ'יטה מספקת לבואינג את גוף המטוסים וחלקים נוספים. בעבר ייצרה בואינג בעצמה את גופי המטוסים עד שנת 2005 ואז החליטה על מיקור חוץ של החלק המרכזי של המטוסים.
גלובל דפנס מדווח כי לרכישה עכשיו תהיה השפעה גדולה על התאגיד האירופי איירבוס, שכן ספיריט מייצרת גם את גופי המטוסים A220 ו-A350 של איירבוס.
לכן בואינג משוכנעת ששילוב כוח הייצור של ספיריט עם בואינג יחזקו את בטיחות הטיסה וישפרו איכויות לטובת האינטרסים של הלקוחות, העובדים ובעלי מניות.
חברת ספיריט הגיבה ואישרה שמתקיימות שיחות, אך לא בטוח שתהיה עסקה. חברה זו למעשה על סף התמוטטות פיננסית: היא הפסידה יותר מחצי מיליארד דולר בשנים 2021 ו-2022 ו-633 מיליון ב-2023.
לכן חברה זו תלויה בבואינג, היות וייצור גוף המטוסים למטוסי B737 היווה יותר מ-45 אחוזים מההכנסות של ספיריט.
בעבר ייצרה בואינג בעצמה את גופי המטוסים עד שנת 2005 ואז החליטה על מיקור חוץ של החלק המרכזי של המטוסים
חברת בואינג אישרה שהיא מעוניינת לרכוש את חברת Spirit AeroSystems המייצרת את הגוף, החלק המרכזי של מטוסי B737 של בואינג, "כדי להתגבר על קשיי החברה".
אולם אנליסטים פיננסיים מזהירים שעסקת רכש כזו עלולה להביא על בואינג צרות נוספות. בואינג הודיעה שיש דיונים ראשוניים עם ספיריט "כדי להחזיר את ספיריט לחיק בואינג".
ספיריט בוויצ'יטה מספקת לבואינג את גוף המטוסים וחלקים נוספים. בעבר ייצרה בואינג בעצמה את גופי המטוסים עד שנת 2005 ואז החליטה על מיקור חוץ של החלק המרכזי של המטוסים.
גלובל דפנס מדווח כי לרכישה עכשיו תהיה השפעה גדולה על התאגיד האירופי איירבוס, שכן ספיריט מייצרת גם את גופי המטוסים A220 ו-A350 של איירבוס.
לכן בואינג משוכנעת ששילוב כוח הייצור של ספיריט עם בואינג יחזקו את בטיחות הטיסה וישפרו איכויות לטובת האינטרסים של הלקוחות, העובדים ובעלי מניות.
חברת ספיריט הגיבה ואישרה שמתקיימות שיחות, אך לא בטוח שתהיה עסקה. חברה זו למעשה על סף התמוטטות פיננסית: היא הפסידה יותר מחצי מיליארד דולר בשנים 2021 ו-2022 ו-633 מיליון ב-2023.
לכן חברה זו תלויה בבואינג, היות וייצור גוף המטוסים למטוסי B737 היווה יותר מ-45 אחוזים מההכנסות של ספיריט.