חיזבאללה שיגר נ״ט לעבר בסיס בקרה אווירית בגבול לבנון 

השימוש של חיזבאללה בטיל נ״ט מדויק נגד תשתית בקרה אווירית, מגיע ימים ספורים לאחר חיסולו של בכיר חמאס בלבנון

תמונה מתוך ערוץ טלגרם של חיזבאללה

סרטון שפרסם חיזבאללה אתמול (שבת), חושף ירי מדויק כנגד בסיס בקרה אווירית של צה״ל סמוך לגבול לבנון, בהר מירון. 

בסרטון, בנוסף לשימוש בנ״ט, נצפה ירי רקטות לא מדויק שלא פגע במתקני הבסיס. על פי הערכות, בסרטון רואים כי חיזבאללה ביצע שימוש בטיל נ״ט לטווח ארוך, ככל הנראה מסוג Kornet-EM, המגיע לכ-8 ק״מ. 

בעוד רקטות וטילים במסלול בליסטי ניתן ליירט עם מערכות ההגנה האווירית של ישראל, טילי נ״ט בכינון ישיר אפשר ליירט רק עם מערכת אקטיבית כמו מעיל רוח. מערכת כזו אינה מותקנת להגנת מבנים. 

השימוש של חיזבאללה בטיל נ״ט מדויק נגד תשתית בקרה אווירית, מגיע ימים ספורים לאחר חיסולו של בכיר חמאס, אל-עארורי, בלבנון, בפעולה המיוחסת לישראל. 

השימוש של חיזבאללה בטילי נ״ט מאז ה7.10 אינו חדש או מפתיע. בשלושת החודשים האחרונים חיזבאללה משגר טילי נ״ט נגד מוצבי צה״ל לאורך גבול לבנון, כאשר צה״ל מצידו נשאר ללא מענה הגנתי.

תשתיות צבאיות של צה״ל, אלו שניתן, הוסגו לאחור, מעבר לטווח הנ״ט. 

כמו גם, צה״ל מקפיד לתקוף מערכים של חיזבאללה בכל אירוע ובכך לשחוק את יכולתו לפעול בקרבת הגבול הישראלי. במקרה של בסיס יב״א, אי אפשר להזיז אותו. 

האם מדובר באירוע חד פעמי? על פי הערכות לחיזבאללה אין מאגרים גדולים של טילי Kornet-EM, אותם הוא שומר למקרה של פלישה ישראלית ללבנון. כך גם טילים מדויקים אחרים. 

עבור ישראל, הידיעה כי חיזבאללה מחזיק בטילים מדויקים לא צריכה להפתיע איש.  דיווחים על כך יש לא מעט בשנים האחרונות. עם זאת, יש הבדל בין לדעת שיש לחיזבאללה אמצעים כאלו  - ולקום בבוקר ולראות שהוא גם משתמש בהם. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית