צה"ל ממשיך לרכוש רכבי טקטיים קלים JLTV בשווי של עשרות מיליוני דולרים

חברת אושקוש דיפנס מסרה כי בנוסף לרכש קודם של 75 רכבים היא קיבלה הזמנה ממשהב"ט לרכש של עוד עשרות רכבי JLTV

https://oshkoshdefense.com/vehicles/light-tactical-vehicles/jltv/

בהמשך לדיווח מלפני שבועיים על כך שמשרד הביטחון הישראלי רכש עבור צה"ל 75 רכבים טקטיים קלים מסוג JLTV תוצרת חברת אושקוש דיפנס (Oshkosh Defense) האמריקאית, מסתבר מהודעה שהוציאה החברה האמריקאית כי היא קיבלה הזמנה שנייה ממשהב"ט לרכש עשרות רכבים נוספים מדגם זה לצה"ל.

החברה מוסרת כי 75 כלי הרכב הראשונים הוזמנו דרך תכנית הסיוע הצבאי למדינות זרות של מחלקת המדינה האמריקאית Foreign Military Sale (FMS) בעוד שההזמנה השנייה לרכש עשרות רכבים נוספים נעשתה באמצעות תכנית מכירה מסחרית ישירה Direct Commercial Sale (DCS) של משרד ההגנה האמריקאי.

אתר "בלומברג" מסר בזמנו כי שווי העסקה של 75 הרכבים הראשונים הנו כ-30 מיליון דולרים, בהתבסס על מחיר של כ-400,000 דולרים לרכב בודד.

כעת, מעריך האתר Shephardmedia.com כי בהתבסס על ספר התקציב של צבא ארה"ב לשנת 2022 שקבע שמחיר רכב JLTV בודד עומד על 277,000 דולרים, שווי ההזמנה הראשונה הנו יותר מ-21 מיליון דולרים. בכל מקרה, השווי המצטבר של 2 ההזמנות עומד על עשרות רבות של מיליוני דולרים.

חודש נובמבר 2023 היה חודש טוב עבור חברת אושקוש דיפנס. החברה זכתה בחוזה בשווי 208 מיליון דולרים לספק רכבי JLTV לצבא ארה"ב, לחיל הניחתים ולחיל האוויר האמריקאי.

כמן כן, החברה קיבלה חוזה בשווי 160 מיליון דולרים לספק רכבי JLTV למונגוליה, רומניה, צפון מקדוניה, סלובניה וסלובקיה.
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית