צה״ל מנסה לארגן את עצמו: חטיבת הצנחנים ועוצבת האש בעוטף עזה 

אתמול והיום התארגנו גם כוחות חי״ר מסודרים של חטיבת הצנחנים ועוצבת האש (98), והחלו לטהר יישובים יחד עם הכוחות שכבר היו בשטח, צה״ל והמשטרה

דובר צה״ל 

מתקפת הפתע של חמאס תפסה את צה״ל לא מוכן עם מאות מחבלים שנכנסו לתחומי ישראל והעבירו את הלחימה ליישובי העוטף, תוך מעשי טבח וחטיפת אזרחים. 

צה״ל החל לגייס מילואים, כאשר הטנקים הראשונים הגיעו לעוטף עזה בשבת בסביבות אחר הצהריים. הכוחות שהגיעו קודם לכן, בין השעה 5-6 בבוקר של יום שבת לאחר הצהריים, היו כוחות שהגיעו ספורדית לעוטף לתמוך בכיתות הכוננות של היישובים ולחלץ פצועים.  

אתמול והיום התארגנו גם כוחות חי״ר מסודרים של חטיבת הצנחנים ועוצבת האש (98), והחלו לטהר יישובים יחד עם הכוחות שכבר היו בשטח, צה״ל והמשטרה. 

מח"ט צנחנים, אל״מ עמי ביטון, יחד עם מפקד בא"ח צנחנים, סגן-אלוף דור מנשאוף, וסגן מפקד חטיבת הצנחנים, סגן-אלוף גידי אליאסתם, מנהלים יחד עם הלוחמים סריקות בעיר שדרות ומטהרים אותה מחמושים. 

הכוחות בשטח עדיין לא מסונכרנים במודל צה״ל רשתי, אך ככל שיותר כוחות יכנסו בצורה מסודרת, תחת ניהול של אוגדת עזה, כך מבנה הלחימה צפוי להיות מסונכרן יותר. 

במקביל צה״ל ממשיך לגייס מילואים ולזווד אותם (ישנה בעייה לוגיסטית שמזכירה את מלחמת לבנון השנייה), ולשלוח כוחות לאבטחת יישובים בגבול הצפון ועזה. 

טרם ברור מה קורה בגדר הגבול עם עזה, כאשר לפי דיווחים שונים, צה״ל העמיד טנקים וחי״ר בקרבת הגבול למנוע כניסה מחודשת של מחבלים לשטח ישראל. 

בזירה הימית, חיל הים ממשיך לנסות למנוע ממחבלי חמאס להגיע דרך הים לשטח ישראל. 

חיל האוויר ממשיך לתקוף בעזה ללא הפסק כמעט במטרה להשמיד מטרות חמאס ולכרך את הזירה לקראת כניסה קרקעית אפשרית. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית