סוריה: 22 אנשי שירות אמריקאים נפצעו באירוע עם מסוק 

הפיקוד המרכזי של צבא ארה"ב לא חשף את סיבת התקרית

22 אנשי שירות אמריקאים נפצעו באירוע בו מעורב מסוק בצפון מזרח סוריה ביום ראשון, כך אמר צבא ארה"ב מאוחר ביום שני, מבלי לחשוף את סיבת התקרית או לפרט את חומרת הפציעות.

הפיקוד המרכזי של צבא ארה"ב אמר כי 10 אנשי שירות פונו למתקני טיפול ברמה גבוהה יותר מחוץ לאזור. פיקוד המרכז, המפקח על כוחות ארה"ב במזרח התיכון, אמר שלא דווח על אש של האויב, אך הוסיף כי סיבת התקרית נחקרת.

גורמים בפיקוד המרכזי של ארה"ב לא הגיבו מיד לבקשות לקבלת מידע נוסף.

הממשל האוטונומי בהנהגת הכורדים השולט באזור והממשלה המרכזית של סוריה בדמשק לא הגיבו מיד לבקשות להגיב.

ישנם כ-900 אנשי צבא אמריקאים פרוסים לסוריה, רובם במזרח, כחלק ממשימה שנלחמת בשרידי המדינה האסלאמית. חיילים אמריקאים אלו ספגו התקפות חוזרות ונשנות בשנים האחרונות על ידי מיליציה הנתמכת על ידי איראן.

במרץ נפצעו 25 חיילים אמריקאים במתקפות ובתקיפות נגד בסוריה, אשר הרגו גם קבלן אמריקאי אחד ופצע אחר.

כוחות ארה"ב נפרסו לראשונה בסוריה במהלך הקמפיין של ממשל אובמה נגד המדינה האסלאמית, בשיתוף פעולה עם קבוצה בראשות כורדית בשם הכוחות הדמוקרטיים הסורים.

בעוד שהמדינה האסלאמית היא כעת צל של הקבוצה ששלטה על שליש מסוריה ועיראק בח'ליפות שהוכרזה ב-2014, מאות לוחמים עדיין חונים באזורים שוממים שבהם לא הקואליציה בראשות ארה"ב ולא הצבא הסורי, עם תמיכה מצד רוסיה ומיליציות הנתמכות על ידי איראן, מפעילות שליטה מלאה.

אלפי לוחמי המדינה האסלאמית אחרים נמצאים במתקני מעצר שנשמרו על ידי הכוחות הסוריים הדמוקרטיים בהנהגת הכורדים, בעלת בריתה המרכזית של אמריקה במדינה.

גורמים אמריקנים אומרים כי המדינה האסלאמית עדיין עלולה להתחדש לאיום גדול.

האיומים מצד מיליציה הנתמכת על ידי איראן על כוחות ארה"ב הם תזכורת לגיאו-פוליטיקה המורכבת של סוריה, שבה נשיא סוריה בשאר אל-אסד סומך על תמיכה מאיראן ורוסיה ורואה בחיילים אמריקאים כובשים.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית