דיווח: איראן חופרת מתקן גרעיני מתחת לרכס הרים - עלול להיות חסין מפצצות חודרות

"זה יהיה תרחיש בלהות המאיים להצית הסלמה חדשה"

צילום מסך: https://apnews.com/article/iran-nuclear-natanz-uranium-enrichment-underground-project-04dae673fc937af04e62b65dd78db2e0

סמוך לפסגות רכס הרי זגרוס במרכז איראן הולך ונבנה מתקן גרעין איראני כה עמוק מתחת לפני האדמה עד שהמתקן עלול להיות חסין מפגיעת פצצות אמריקניות המיועדות להרוס מתקנים תת- קרקעיים מסוג זה.

סוכנות AP פרסמה אתמול את צילומי האתר החדש, מהם לומדים מומחים אמריקניים שהאיראנים חופרים מנהרות ברכס ההר ליד אתר הגרעין נתנז. לדברי המומחים, הימצאות מתקן כזה מסבכת את מאמצי המערב למנוע נשק גרעיני מאיראן.

אם תושלם בניית המתקן התת-קרקעי "זה יהיה תרחיש בלהות המאיים להצית הסלמה חדשה", מזהיר קלסלי דוונפורט, ראש תחום ההפצה הגרעינית באגודה לפיקוח על הנשק בוושינגטון. "מכיוון שאיראן מתקרבת לפצצה, יקשה עליה להתקדם בלי להיתקל בקווים האדומים של ארה"ב ושל ישראל. כל הסלמה נוספת מגדילה את סיכוני הסכסוך".

צבא ארה"ב הפיץ באחרונה צילומים של פצצה רבת-עוצמה המיועדת לחדור לעומק האדמה ולהרוס מתקנים תת-קרקעיים שבהם מעשירים אורניום. חיל האוויר הוא שהפיץ את צילומי הפצצה  GBU-.57 אחרי זמן קצר הורד הצילום בטענה שניתן היה להבחין בפרטים שונים ומסווגים על הרכב הפצצה. 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית