המטוס הגדול ביותר של חיל האוויר האמריקני 'סופר גלקסי' ימשיך לטוס עוד 10 שנים לפחות 

מטוס הגלקסי הראשון המריא לטיסת בכורה ב-30 ביוני 1968 מבסיס האוויר דובינס | חיל האוויר האמריקאי החליט להפעיל אותו עוד עשור 

By U.S. Air Force photo by Brett Snow - http://www.af.mil/shared/media/photodb/photos/021205-O-9999G-001.jpg [dead link 2/26/23 ], Public Domain, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=116273

אחרי 55 שנות טיסה מתכנן חיל האוויר האמריקני להמשיך להפעיל עוד שנים רבות את המטוס הגדול ביותר שלו, C-5  SUPER GALAXY .

מטוסי גלקסי הטיסו לוחמים וציוד אמריקניים בכל רחבי תבל במשך שנים רבות, כולל רכבת אווירית של ציוד לישראל ב-1973. זה המטוס הגדול ביותר בחה"א של ארה"ב, ובאחרונה בוצעו בו שדרוגים ושיפורים ולכן מתוכנן שהם ימשיכו לטוס עוד עשר שנים לפחות.

MILITARY AND DEFENSE מוסר כי מטוס הגלקסי הראשון המריא לטיסת בכורה ב-30 ביוני 1968 מבסיס האוויר דובינס. עד אז הפעיל חה"א מטוסי תובלה קטנים יותר של לוקהיד, בואינג ודאגלס. אך החיל היה זקוק למטוס תובלה גדול יותר גדול בעל טווח של 3,000 מייל. החיל בחר ב-C-5 של לוקהיד. 

לתא המטען הענקי של המטוס יש דלתות קדמית וצדדית כדי להקל ולזרז הטענה, למטוס 28 צמיגים שניתן להוציא מהם חלק מהאוויר כדי לאפשר נחיתה על מסלולים רכים. גלקסי יכול להטיס  270 לוחמים, למטוס שתי קומות, בקומה העליונה 80 מושבים, מיטות, חדר רחצה ומטבח. מאות חיישנים מפוזרים בכל חלקי המטוס ומנטרים את פעילות המערכות.

ניתן לתדלק מטוסי גלקסי באוויר וכך להאריך את הטווח המבצעי שלהם. 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית