מחקר: שיתוף איומי סייבר ממשלתי-פרטי, עובד - ותורם להגנה הקולקטיבית 

90% מהנסקרים רואים בשותפויות ציבוריות-פרטיות "מכפיל כוח" בחוסן הסייבר

bigstock

הממשלה והמגזר הפרטי קוטפים את היתרונות של שיתוף פעולה הדוק בנושא שיתוף מודיעין סייבר וחיזוק ההגנה הקולקטיבית בתהליך, כך עולה ממחקר חדש מכנס RSA ו- MeriTalk.

ממצאי המחקר ברורים: גישת "מערכת החברים" של שיתוף איומי סייבר ונתונים קשורים, עובדת ועובדת היטב. מחקר RSA/MeriTalk - שאסף מידע מ-100 מנהלים בפדרל ו-100 מקבלי החלטות בתחום אבטחת הסייבר במגזר הפרטי - מגלה ש-90% מאלה רואים בשותפויות ציבוריות-פרטיות "מכפיל כוח" בחוסן הסייבר. 

השקפה זו משותפת מעט יותר לארגונים גדולים יותר - שלעתים קרובות יש להם פעולות אבטחה מבוססות יותר - לעומת קטנים יותר שלעתים קרובות יש להם פחות עם מה לעבוד.

המחקר מוצא שיפור בקטגוריה חיונית שהייתה נתונה לתלונות משני הצדדים של המשוואה בעשור האחרון. יותר ממחצית מהנסקרים הסכימו שהנפח והערך של המודיעין המשותף השתפרו.

כמעט מחצית מהנשאלים אמרו שהערך של מודיעין משותף עבר את המבחן החשוב מכולם: 47 אחוז מהארגונים השתמשו בנתונים כדי להגיב באופן יזום לאיום סייבר. 

סוכנות הסייבר הראשית של הממשל הפדרלי - הסוכנות לאבטחת סייבר ותשתיות (CISA) - זכתה לשבחים של מומחי סייבר שנסקרו, שהסכימו באופן כללי שסוכנויות ממשלתיות פדרליות הן המקורות הטובים ביותר למודיעין סייבר "מהימן וכזה המאפשר פעולה".

למרות החדשות הטובות הללו, מחקר RSA/MeriTalk גם מראה שיש עוד הרבה מה לעשות כדי להפוך את שיתופי הפעולה הציבוריים-פרטיים בנושא אבטחת סייבר ליעילים יותר. 71 אחוז מהנסקרים אמרו שהארגונים שלהם צריכים להגביר את שיתוף המודיעין והן את הפעולה על פיו; חוסר הכשרה, אמון, משאבים ודרישות ספציפיות לשיתוף מידע גם עלו כחסמים להצלחה. 

בחזית המדיניות, מקבלי ההחלטות שנסקרו אמרו שארגונים ממשלתיים צריכים להתקדם בהיבטים כמו ריכוזיות הנתונים, תכנון אסטרטגיה ויצירת משאבים טובים יותר עבור ארגונים קטנים ובינוניים. 

מהצד השני, ארגונים קטנים יותר רוצים לראות תוכנית אסטרטגית לתגובה מתואמת לאיום, גופים בינוניים רוצים מאגר מרכזי של מודיעין סייבר משותף, והארגונים הגדולים ביותר מקווים לאספקת נתונים מהירה יותר.

המחקר המלא

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית