דיווח: אנשי סייבר רוסיים עוברים לאמירויות 

היעד: חברת Beacon Red, חברת בת של Edge Group, הקונגלומרט האמירי המתמחה בטכנולוגיות לוחמה היברידית

bigstock

ל-Intelligence Online נודע שעובדים של חברת הסייבר האמירית Beacon Red מודאגים מהגעתם של מספר רב של מהנדסי סייבר רוסים - עד כדי כך שחלקם בוחרים לעזוב את החברה. 

Beacon Red, חברת בת של Edge Group, הקונגלומרט האמירי המתמחה בטכנולוגיות לוחמה היברידית, אכן ראתה זרם משמעותי של מהנדסים מרוסיה שהגיעו תוך פרק זמן קצר למדי, במיוחד מאז נובמבר האחרון. 

עבור העובדים הקיימים ב-Beacon Red, המגיעים החדשים אפופים במסתורין. על אחת כמה וכמה בגלל שהמהנדסים הרוסים עובדים מאתר שני, נפרד משאר החברה. למהנדסים אין קשר עם שאר צוותי הסייבר בראשות רוג'ריו למוס, שהיה בעבר בחברת ההגנה האמריקאית בוז אלן המילטון ולפני כן בחברת מודיעין הסייבר האמירית DarkMatter. 

לאחר שלדימיר פוטין הכריז על הפלישה לאוקראינה והתגייסות חלקית ב-21 בספטמבר לתגבור חיילים רוסים במלחמה באוקראינה, שר הפיתוח הדיגיטלי של רוסיה, מקסוט שדייב, נאבק קשה כדי שמומחי IT יקבלו פטור משירות פעיל. הוא נאלץ להדוף את התנגדות שר ההגנה סרגיי שויגו במאמץ להגן על מגזר שנחשב קריטי. 

הפטור הזה, לעומת זאת, פועל כעת נגד שאדייב, מכיוון שמהנדסי סייבר רוסים בוחרים לעזוב את רוסיה לטובת האופקים המבטיחים יותר של אבו דאבי. האמירות, שרוצה זמן רב להגדיל את יכולות הסייבר שלה, הייתה נחושה לקבל את פניהן בזרועות פתוחות. 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית