דיווח: עסקת הנגמ"שים של אלביט בפיליפינים נתקלת בקשיים

מסתבר כי גרמניה הטילה ווטו על העברת נגמ"שי Guarani מברזיל לצבא הפיליפיני

By Andre Gustavo Stumpf Filho from Brasil - GuaraniUploaded by High Contrast, CC BY 2.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=26299971

ביצוע עסקת אספקת נגמ"שים לצבא הפיליפיני נתקל בקשיים ולמעשה נעצר. האתר הפיליפיני MaxDefense מספר על דיווחים המגיעים מברזיל שעיקרם ווטו שהטילה גרמניה על אספקת נגמ"שי Guarani 6x6 מברזיל לצבא הפיליפיני.

הרקע לכך הוא תגובת גרמניה לסירוב של ברזיל לספק תחמושת 35 מ"מ לאוקראינה עבור מערכת ההגנ"א Gepard אותה סיפקה גרמניה לאוקראינים.

עתידה של עסקה זו תלוי במערכת היחסים הנוכחית בין גרמניה וברזיל. נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, שוחח עם נשיא ברזיל לולה דה סילבה על המצב באוקראינה וההצבעה האחרונה באו"ם המגנה את רוסיה על פלישתה לאוקראינה.

מאמצים אלו אמורים להוביל לכך שברזיל תתחיל לייצר תחמושת 35 מ"מ למערכת ההגנ"א שבידי אוקראינה.

האתר מספר כי אלביט הישראלית, בהיותה הספק העיקרי של פרויקט הנגמ"שים הפיליפיני, אמונה על השיחות עם הצד הפיליפיני בעסקה ומזכיר כי אלביט בחרה את המרכב של Guarani המיוצר בברזיל על ידי חברת איווקו על פני המרכב של נגמ"ש Pandur II 6x6.

זאת, כדי ליצור תאימות עם המרכב של רכב Pandur II 8x8 שישמש כבסיס לטנקים הקלים אותם אמור לקבל הצבא הפיליפיני בקרוב מחברת אלביט.

האתר סבור כי החלטה של אלביט לוותר על המרכב של Guarani תביא לדחייה נוספת של הפרויקט בשנה עד שנתיים.

מחברת אלביט מערכות לא התקבלה תגובה לידיעה זו.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית