אוסטרליה רוצה להגדיל תקציב ביטחון - נראה שהתעשיות הישראליות הימרו נכון

בשנים האחרונות תעשיות הביטחון הגדולות של ישראל הימרו על השוק האוסטרלי | כעת, ראש הממשלה האוסטרלי, אנתוני אלבניז (Anthony Albanese), רוצה להגדיל את תקציב הביטחון האוסטרלי

Credit: AAPIMAGE via Reuters Connect

בשנים האחרונות תעשיות הביטחון הגדולות של ישראל הימרו על השוק האוסטרלי. הסיבות לכך מגוונות. אוסטרליה נמצאת באזור גיאוגרפי מאתגר בגלל נטיית ההתפשטות הטריטוריאלית של סין. אוסטרליה היא חלק מחמשת העיניים, מועדון מצומצם להחלפת מידע מודיעיני מסווג בראשות ארה״ב. 

ההשקעות הראשוניות של החברות הישראליות אינן מתוך תחושת פילנטרופיות כלפי הממשל בקנברה, אלא כדי לעשות כסף. חלק מהחברות מתמודדת על סדרת מכרזי Land XXX שמהותם חידוש זרוע היבשה של אוסטרליה. בחלק מהמקרים, מוצרים שמפותחים לטובת המכרזים האוסטרלים משווקים למדינות נוספות בהמשך. 

כעת, ראש הממשלה האוסטרלי, אנתוני אלבניז (Anthony Albanese), רוצה להגדיל את תקציב הביטחון האוסטרלי, במהלך שייתכן ויהפוך את ההשקעה באוסטרליה למשתלמת יותר. על פי פרסום של רויטרס, אלבניז רוצה להעלות את תקציב הביטחון לשנה זו, המסתיים ביוני 23, בכ-8 אחוזים. כלומר, הזרקה מיידית של כסף לפרויקטי ביטחון. 

בשנה לאחר מכן, רוצה אלבניז להעלות את תקציב הביטחון לשני אחוזי תל״ג לפחות. והוא רוצה להמשיך לעשות זאת עד 2026. בצורה אחרת, אוסטרליה כנראה הולכת להזריק הרבה כסף לפרויקטי ביטחון. ככל הנראה, מתוך הנחה שפרויקטים כאלו מעודדים חלקים נרחבים בכלכלה, בשל שילוב מגוון ספקי משנה בפרויקט ביטחוני. 

בנוסף, הממשלה האוסטרלית רוצה לתת סיוע חוץ של 1.4 מיליארד דולר אוסטרלי שהוכרז בעבר. כולל 900 מיליון דולר אוסטרלי עבור מדינות האיים באוקיינוס השקט ו-470 מיליון דולר אוסטרלי עבור דרום מזרח אסיה. 




 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית