רגולטור התקשורת האמריקאי אישר לחברת Lynk לספק קישוריות ישירה בין לווין לטלפון סלולרי 

ל-Lynk יש שישה לוויינים בחלל עם תוכניות לשגר שלושה נוספים מאוחר יותר השנה ושישה לוויינים נוספים ב-2023 | Globalstar, SpaceX ו-AST SpaceMobile מחכות גם הן לקבל אישור דומה 

bigstock

ה-FCC אישרה ביום שישי האחרון את הרישיון של Lynk Global לשירות לוויין ישיר לטלפון סלולרי (satellite direct-to-cell service), אישור שיאפשר ל-Lynk להשיק שירותים מסחריים בהמשך השנה.

ל-Lynk יש שישה לוויינים בחלל עם תוכניות לשגר שלושה נוספים מאוחר יותר השנה ושישה לוויינים נוספים ב-2023. מוקדם יותר השנה, לינק הדגימה קישוריות לוויין ישירה לתא עם אלפי מכשירים ניידים ו-IoT בבדיקות קדם מסחריות. המודל נבדק באופן פעיל ב-10 מדינות.

המודל העסקי של Lynk הוא לעבוד עם מפעילי רשתות סלולריות (MNOs) כדי לפעול כשירות נדידה מחוץ לרשתות שלהם, ולחברה יש הסכמים עם 15 MNOs ב-36 מדינות, המייצגות למעלה מ-240 מיליון מנויים ניידים. על פי צו ה-FCC, רשת הלוויין הראשונית תאפשר רק תקשורת הודעות טקסט במדינות שבהן יש ללינק שותפי MNO ואישור רגולטורי.

[מודל התקשורת של החברה כפי שפורסם באתר החברה]

אישור זה הופך את Lynk לחברת הלוויין הראשונה שמציעה באופן מסחרי שירות ישיר לתא. AST SpaceMobile שיגרה את לוויין הניסוי שלה ועדיין ממתינה לאישור FCC. אפל מתכננת להשיק שירות מוגבל בארה"ב וקנדה בנובמבר עם Globalstar, ו-SpaceX חתמה על שותפות עם T-Mobile לפיתוח שירות זה עבור הדור השני של Starlink.

ה-FCC הגיבה לחששות מהפרעות שהוגשו על ידי אירידיום, יוז רשת סיסטמס, אינמרסט, קייפר סיסטמס של אמזון ומצפה הכוכבים הלאומי לאסטרונומיה של הרדיו (NRAO). ל-Lynk יש מספר מגבלות על הרישיון שלה כולל שהיא פועלת בתדרים מסוימים על בסיס ללא הפרעות.

בנוסף, ה-FCC אמרה כי אין ל-Lynk אין זכויות בלעדיות על שימוש בטווח תדרים קרקעי באמצעות לווין. הוועדה אמרה שהאילוץ הזה שומר מפני מונופול או דואופול של Lynk ו/או AST SpaceMobile, שיש לה מודל עסקי דומה אך ממתין לאישור FCC. זה יאפשר לחברות לוויין אחרות להמשיך באותו מודל עסקי של שיתוף פעולה עם MNOs.

אישור ה-FCC כולל הסברים טכניים לאישור

להסבר כיצד החברה מצליחה ליישם תקשורת ישירה בין לווין לטלפון סלולרי

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית