משרד התקשורת מעודד פריסת סיבים בפריפריה: מוזיל את עלות השימוש בתשתיות פאסיביות של בזק באזורי תמרוץ 

התעריף שעליו הוחלט בתום השימוע שנערך בנושא זה עומד על 105 ₪ לק"מ לשירות הגישה לקנה ו-193 ₪ לק"מ לשירות סיב אפל (ביחס ל-409 ₪ לק"מ ו-501 ₪ לק"מ בהתאמה הקבועים כיום בתקנות)

שר התקשורת, יועז הנדל | צילום: משרד התקשורת 

שר התקשורת החליט היום (ג׳) להפחית משמעותית את התעריפים עבור חברות תקשורת שמבקשות לעשות שימוש בתשתיות הפסיביות של בזק באזורי התמרוץ, וזאת כצעד נוסף שיביא לעידוד פריסת רשתות מתקדמות מבוססות סיבים אופטיים לכלל הארץ.

התעריף שעליו הוחלט בתום השימוע שנערך בנושא זה עומד על 105 ₪ לק"מ לשירות הגישה לקנה ו-193 ₪ לק"מ לשירות סיב אפל (ביחס ל-409 ₪ לק"מ ו-501 ₪ לק"מ בהתאמה הקבועים כיום בתקנות).

קביעת התעריף המופחת היא חלק ממערך התמריצים שיצר המשרד על מנת לעודד את חברת בזק להרחיב את היקף הפריסה בכל הארץ ולהפחית את עלויות הפריסה עבור החברות המתחרות באזורים שבהם בזק בוחרת שלא פריסה.

ככלל, האפשרות להשתמש בתשתיות פסיביות קיימות מגבירה את היעילות המשקית מכיוון שהיא מביאה לחסכון בעלויות הפריסה של החברות שאין להן תשתית באותם אזורים. הפחתת התעריף באזורי התמרוץ, שבזק בחרה שלא לפרוס בהם רשת מתקדמת, תגביר את קצב הפרישה של החברות המתחרות באזורים אלו, ותשפיע ישירות על צמצום הפערים הדיגיטליים בכלל הארץ.

צמצום הפערים הדיגיטליים במדינת ישראל יהווה מנוף רב עוצמה לקידום חברתי-כלכלי של משקי הבית באזורי התמרוץ, יביא לגישור על מרחקים פיזיים בין פריפריה למרכז, יגדיל את פריון העבודה, ויחזק את הפעילות הכלכלית בפריפריה.

על פי מחקר שנערך בבנק העולמי והוצג בישראל לשר התקשורת יועז הנדל לפני כשבועיים, כל עלייה של 1% בלבד בשימוש בתשתיות תקשורת נייחות, מגדילה את תוצר המדינה ב -0.08%, ועלייה דומה בשימוש בתשתיות תקשורת ניידות מגדילה את התוצר של מדינה ב-0.4%.

המחקר מתאר את השפעות הנגישות לסיבים אופטיים על הכלכלה ובין היתר מצביע על כך שזהו כלי אפקטיבי  לצמצום פערים. כך, הסיכוי של אוכלוסייה משכילה למצוא עבודה גדל ב 7-13% כשיש לה נגישות לסיבים אופטיים.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית